its been hurting all the way with you Jenny

Ni vet sådär när låtar BLIR personer. När man inte kan lyssna på en låt utan att tänka på en viss person. Ibland är det bara känslan i låtan men ibland hittar man en låt som känns som att den är SKRIVEN om en person. Man tillägnar låtar till folk. Iallafall när man är ung. 
Det var väldigt sorgligt häromveckan när jag insåg att det är minst tre personer som har tillägnat mig den här låten. Det här är alltså JAG för ett litet gäng unga män.. Mmmm.. Glatt!
 
 
 
Medan jag tydligen inte lyckats sprida så särskilt glädjefyllda minnen så kan jag däremot aldrig någonsin lyssna på den här låten utan att tänka på han som jag älskade före jag träffade han som är min man nu. Hur jag satt på tåget mellan våra städer och lyssnade på den här och tänkte att "såhär låter han". 
  
 
Hör ni honom? Kan ni föreställa er honom?
 
Såhär låter mina gamla högstadievän Elsa.
 
 
Och såhär låter min vän Micke. Så många nätter som vi låg och pratade bort. Ni vet när man kom från krogen, inte hade hittat någon lämplig att spendera natten med och tog varann. för samtalsstöd. Så många nätter som vi pratade oss igenom han och jag. Vad sa vi egentligen? 
 
 
 
 
 Och se där kommer Sara springande! Vi är påväg till Marits konsert på Hawaiiscenen, Hultsfred 04. Vi hittar en stod gyttjepöl långt fram som ingen står i och plaskar rakt ut i den med vår banderoll. Vi har träffat två killar från Alingsås, tog studenten bara dagarna innan och är fulla fast det är mitt på dan. Hon har aldrig varit vackrare än i den där gyttjepölen. 
 
 
 
Nästan alla jag känner har minst en egen sång. Som liksom fångar deras väsen eller hur jag känner/känt för dem. Alla barnen har varin låt. David har många. En av dem. Arenarock naturligtvis. Det behövs när stora känslor ska få plats. 
 
 
Jag skulle kunna fortsätta i evighet. Men det är ju en dag imorrn också. 
 

Kommentarer
Postat av: Y

Yes! Jag föreställer mig för fullt här. Har också låtar på folk, och en del har låtar på mig. Fantastiskt.

2016-09-15 @ 14:12:27
URL: http://lseegoodpeople.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0