nya Brunheten

Från och med nu kommer den här bloggen vara en blogg som dokumenterar mitt liv och inte så mycket mer. Så att jag kan minnas sen, hur fint allt var. Den kommer inte vara så rolig, feministisk eller vara någonting alls egentligen. Bara allt. 
 
Det stormar så att lyktstolparna skakar utanför. Vi har haft tända ljus och höstmusik på hela kvällen. California dreaming på repeat. Precis innan de gick och la sig uttryckte vår äldsta lycka på ett helt nytt sätt. Hon sa typ
 - Hallå allihop! Lyssna då!.. Visst har vi det fint ikväll med alla ljusen och musiken och ni som fixar med kläder och Love som kryper runt och vi som leker här vid bordet? Och ute är det STORM! Men vi är här INNE och har det så mysigt!
 
Vi fattade ju precis vad hon menade allihopa, eftersom vi alla kände precis likadant. Men det var coolt att höra henne förklara hur hon kände och coolt att barnen mer och mer börjar uppleva lycka på samma sätt som en själv. Att det liksom inte bara är lördagsgodislycka eller nöjesparkslycka numera. 
 
Idag har storungarna vart iväg och jag och bebisen har vart hemma. Måndagar brukar vara så sköna. Jag brukar pyssla i ordning oredan efter helgen, vi brukar inte boka in någonting. Men idag var det lite segt. Han kräver mer och mer stimulans nu och det är så jävla träligt att springa efter hans klåfingrar hela tiden. Han äter allting. I helgen försökte han äta en rödmyra. Idag var det sniglarna han var sugen på. 
Vi var ute över en timme iaf. Han var helt svart av jord på händer, fötter och runt munnen (..) när vi kom in och kläderna också. Men jaja. Han har ju kul. 
 
Sen hämtade vi systrarna och var på lekplats en stund innan vi gick hem och fikade. Det är så skönt att hämta barnen tidigt tycker jag. Mysigt att ha hela eftermiddan tillsammans. Roligt för bebisen att få barnsällskap. Han avgudar dem, systrarna. 
 
Sen ikväll har vi käkat rester och jag å David tog ner alla kartonger och trollade fram lite nya kläder åt bebisen samt höstjackor och sånt. 
 
Jag älskar måndagar. Jag älskar alla dagar numera faktiskt. 
I helgen hade vi en riktig finhelg som vi faktiskt allt som oftast har nuförtiden sedan vi hamnade i den här Harmonin som vi befunnit oss i sedan efter sommaren. 
I fredags var E hemma och på förmiddan spelade vi spel och läste böcker medan den lilla sov. Sen efter lunch kom David hem och så kom farmorn och hämtade E som skulle sova där HELT SJÄLV. Vi hade några hantverkare här som kollade inför att de ska ge oss offert och sedan hämtade vi storasyster med kompis från skolan. De lekte hela eftermiddan och jag och David satt i solen en stund och pratade medan bebisen sög på grus. 
På kvällen gick L och hennes kompis på disco ihop. De målade naglarna och fick spray i håret. Hade med sig en tjuga var och lovade att ta hand om varann. Han, hennes kompis, är en pojke och jag kan inte hjälpa att jag blir lite extra glad i hjärteroten när jag ser dem leka ihop. De växlar fritt mellan typiska "pojklekar" och typiska "flicklekar". Skjuter pilbågar ena stunden och målar naglarna i nästa. 
Medan de var på disco kollade vi in ett par vänners nya hus och tog sedan en tur till Ica Maxi. 
 
När barnen kom hem såg vi FROST och fikade och hade tända ljus och mys. De somnade sent och vi också, men vad gjorde väl det för på lördagen hade jag ju SOVMORGON. Till elva. Åh så lyckosamt det var. Sen hade L dans medan hennes far tog en tur i löparspåret. Jag och bebisen satt i gruset. Han sög på det.
 
På em hämtade vi E samt hälsade på farföräldrarna en stund och sen hann vi med en stund på lekplats samt THAIMAT innan det blev kväll. Jag älskar THAImat. Jag ska äta det på min 30årsdag. 
På kvällen somnade David kl 18 så det var en ensam lördagskväll. Men ack så mysig. 
 
I söndags gick jag upp med bebisen och vid 10.30 var det dags för E´s Bamsegympa. Jag pratade med andra föräldrar samt assisterade E och hennes kompis S. S följde med oss hem efter gympan och var hos oss hela em. Vi fikade i skogen på en filt med alla barnen. På kvällen gjorde David världsgoda köttfärsbiffar och när barnen somnat upptäckte jag att säsong tre av NEW GIRL hade släppts på Netflix och blev så jävla lycklig och är det än. Har sett de andra två säsongerna ohälsosamt många gånger i väntan på denna tredje. 
 
NEW GIRL fyller lite samma funktion för mig som Dirty Dancing och Love actually. De är så lättsamma. Och jag blir så lycklig av rolig lättsamhet. 
 
 
 
Imorrn kommer mamma och ska leka med bebisen. Han avgudar henne också. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej och tack gode gud för att du är tillbaka! Du förgyller mitt internet, tack för det, heja dig, du är bäst!
Mvh,
/glad lunchrastande 2barnsmor med bäbis som sover

2014-09-23 @ 12:37:37
Postat av: Isabelle

Vad roligt att du är tillbaka!! Men vad har du för lyxig netflix?? Jag älskar New girl, och jag har netflix men jag hittar bara säsong 1!? Hur har du fått fram säsong 2 och 3?
MVH / trogen följare och New girl-fan

2014-09-26 @ 17:57:10
Postat av: Julia

Välkommen tillbaka! I vilken form du än väljer att skriva så kommer jag att kika in och kolla läget. Mellan dina ord läser jag lugn och glädje, det spiller över lite på mig och det är gött. Tack för det!

2014-10-05 @ 13:36:40
URL: http://aliaslillamy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0