Sen går de hem och tittar på porrfilm där kvinnor knullas i alla hål medan tårar rinner nedför deras kinder.

Obs: följande text är otroligt heteronormativ, skrivet av en heterosexuell med den heterosexuella sexualiteten i tanken. 
 
Den här senaste jävla skit våldtäktsdomen tycker jag är ett tecken på att vi behöver prata om vad som är normalt och vad som inte är normalt. Jag tror det är ett jävligt stort problem att vi inte gör det. Längre.
 
Jag tror det var på 90talet som man helt plötsligt inte längre skulle prata i termerna normalt och onormalt vad gällde sex. Säkert var det en hel massa anledningar som ledde dit. Aidsepidemin var kanske en, kvinnors sexuella frigörelse kanske en annan. Helt plötsligt fylldes iaf sexspalterna med bekännelser från folk och sexologernas svar var alltid desamma "du är helt normalt och det är bra att experimentera". Ingenting skulle vara tabu. Allt var helt normalt.
 
Det har lett till att varje gång en sån här sjuk våldtäktsdom dyker upp och alla blir upprörda över friande domar så kommer alltid några liberala feminister och säger " det FINNS faktiskt kvinnor som GILLAR att bli penetrerade i alla hål av 9 olika män inklusive en glasflaska". Och då ska det alltså rättfärdiga den friande domen.
 
Och så var det den där 3barnsmamman, minns ni henne? Som TIDIGARE faktiskt FRIVILLIGT hade haft gruppsex och därför var det tvivelaktigt när hon plötsligt anmälde två (eller var det tre) män (hockeyspelarna ni minns) för att ha gruppvåldtagit henne. Och så nu den här senaste domen då förövaren åtminstone tydligen hade erfarenheter av bdsm och tolkade tjejens nej som "en del av spelet". Hon hade tappat rösten av allt skrikande. Och det tolkade han som en del i det helt normala bdsmspelet.
 
Fan det är så man får lust att bli religiös. Gå tillbaka till de gamla goda dagarna då man inte skulle knulla innan äktenskapet och allt det där ni vet. Problemet med det var ju dock egentligen precis samma sak som nu: allting handlar alltid om kvinnan. Under de gamla religiösa dagarna fick kvinnor skit om de var för lössläppta och nu efter frigörelsens dagar straffknullas vi (bokstavligen) för att vi är för lössläppta. Ingenting har ju hänt.
 
Jag tror ändå att vi behöver börja prata om vad som är NORMALT och INTE NORMALT vad gäller sex. Vad gäller pedofili är vi ju alla överens. Det är sjukt och fel. Det är vuxna som tänder på försvarslösa barn. Det har knappt med sex och göra utan är mer om skada i hjärnan. Överfallsvåldtäktsmännen likaså. De är också sjuka i huvudet och det har mer med makt och hjärnskada att göra än med sex.
 
Men om du är en människa som tex gillar att binda upp din partner och förnedra denne. Om du är en person som gillar att bli uppbunden och förnedrad. Hur jävla frisk är du egentligen? Och handlar det verkligen om SEX? Handlar det inte lite mer om makt och något fel i skallen? Hur friskt är det att behöva använda sig av våld (och då menar jag alltså VÅLD som i slag/piskor osv osv i en oändlighet av redskap) medan man knullar för att bli kåt?
Och de här avsugningsscenerna som är så poppis inom porren nu. Där killen liksom tar tag i tjejens huvud och liksom knullar med hennes halsmandlar/svalg/hals/strupe så att hon nästan kräks och inte kan andas. Om man som man gillar det, hur frisk är man i skallen då? För det finns ingen chans på jorden att någon kvinna tycker att det är skönt att få halsmandlarna knullade. Halsmandlar är inte till för att knullas liksom. Och hur frisk i huvudet är den man som i sexsammanhang gör saker med sin partner som han vet att hon inte blir kåt av?
 
Jag tror egentligen att de flesta män VET när såna situationer inträffar. När man som bäst håller på och knullar sin flickväns halsmandlar och hon plötsligt kräks en smula över penisen, ja, då VET man nog INNERST INNE att hon troligtvis inte är superkåt just då. MEN då kan man ju bara rädda sig från skuldkänslorna genom att tänka på att det kanske hon VISST ÄR. För det FINNS ju kvinnor (tex i alla porrfilmer!!) som ÄLSKAR att få halsmandlarna knullade och som nästan faktiskt går igång lite på att kräkas över penis...
 
Därför måste det liksom finnas en gräns. Vi kan inte säga att " DET FINNS faktiskt kvinnor som gillar att bli påsatta av 9 killar inklusive glasflaska så att det börjar blöda lite" för nej, ärligt talat, det FINNS DET INTE. Och OM det finns kvinnor som SÄGER att de njuter av dylikt, så är det något som är FEL med de kvinnorna. Kanske vill de bli omtyckta. Av killarna. Kanske blev de våldtagna som barn. Int i fan vet jag. Men det FINNS gränser.
 
Och om vi hela tiden kommer med det jävla argumentet DET FINNS FAKTISKT KVINNOR så kör vi ju liksom fast. Det är därför våldtäktsman på våldtäktsman blir frisläppt. Därför att vi "vet" att det FINNS kvinnor som GILLAR allt det där som de sjuka svinen utsätter sina offer för. Och vad fan baserar vi vår vetskap på? Så länge vi har ett patriarkat och en könsmaktsordning så har vi ingen ANING om vad kvinnor frivilligt gillar och inte gillar. Många av oss är så jävla ägda av vad MÄNNEN gillar och inte gillar, ägda av vad patriarkatet lär oss att gilla och inte gilla.
 
Pedofiler säger ofta att dess offer också njuter. De menar att de små barnen som de utnyttjar faktiskt njuter av det. Barnen gör inte motstånd. Och pedofilen får sin sjuka låssasbekräftelse på att barnet gillar vad hen gör. Att barn som utnyttjas sexuellt inte alla gånger gör motstånd beror ju på att pedofilen i vissa fall hjärntvättat barnet. Fått det att tro att det som sker är helt normalt. Fått det att tro att alla andra barn har samma upplevelser. Pedofilen KAN hjärntvätta barnet så eftersom pedofilen är vuxen och alltså i MAKTPOSITION över barnet.
 
Precis som män är i MAKTPOSITION över kvinnor. Via porr och media och sjuka sexböcker och fan och hans moster får vi ta del av vad "alla andra" gör i sängen. Vi får veta att "alla" har halsmandelssex. "Alla" har analsex. "Alla" binder upp och att ge sin kvinna en lätt örfil medan man sätter på henne är ju mer normalt än missionären nu för tiden. Men vem fan gör porrfilmerna? För vilka görs de? Vem fan skapar reklamkampanjerna? Vem fan ÄGER sexualiteten? Är det kvinnorna som ägnar sina liv åt att banta och sminka sig och raka sig och göra sig liggbara för männen så som de lärts från barnsben, eller är det männen? 

Jag undrar hur heterosex skulle se ut om det istället var kvinnor som var överordnade män, eller om det inte fanns någon könsmaktsordning alls. 
 
Ibland får jag känslan av att hela den här "kvinnliga sexuella frigörelsen" bara är ett patriarkatets cirkus som går ut på att lura oss kvinnor till att tro att det är helt normalt att bli våldtagna.
 
Precis på samma sätt som pedofilerna jobbar. Vad gäller pedofili finns dock en ganska tydlig lagstiftning. Vad gäller våldtäkt så urholkas den redan från början jävligt ostadiga lagen mer och mer.
Snart får man göra vad man vill med våra kroppar.
 
Nu tänker jag på burka också. Detta omdebatterade plagg. Kvinnor som bär burka är så himla förtryckta säger de, de svenska männen. Sen går de hem och tittar på porrfilm där kvinnor knullas i alla hål medan tårar rinner nedför deras kinder.
Ja tacka vet jag de sexuellt frisläppta och frigjorda svenska kvinnorna!
 
Och jag tänker att det finns liksom inget mellanting. Vad vi än gör så är våra kroppar aldrig våra egna. Vad vi än gör så är vi alltid kroppar framför människor. Hål framför hjärnor. Hål åt dem att göra vad de vill med. Fan. Jag orkar snart inte mer.

Kommentarer
Postat av: astrid

Så otroligt nedslående att leva i det här förbannade samhället.

2014-01-12 @ 19:57:42
URL: http://envig.blogg.se
Postat av: Sara

Så otroligt bra inlägg. Alla borde läsa detta och reflektera över dessa frågor. Du har så rätt i allt di skriver.

2014-01-12 @ 20:15:23
Postat av: Oxhen

Det här kan vara en av de bästa rubriker jag någonsin läst. "Sen går de hem och tittar på porrfilm där kvinnor knullas i alla hål medan tårar rinner nedför deras kinder." Så.Jävla.Klockrent.

Om det inte vore så otroligt deprimerande skulle jag skriva något mer. Jag får en massa tankar runt det här inlägget, men får skriva mer om det en annan dag.

2014-01-12 @ 20:48:28
URL: http://oxhen.wordpress.com
Postat av: Anonym

Du spør hvem som eier seksualiteten. Høres ut som om du mener du gjør det, når du definerer hva som er normalt og hva som ikke er det. Voldtektsproblemet kommer ikke av at ikke alle har sex i misjonær og aldri gjør noe annet. Voldtekt handler ikke om sex. Frifinnelse av voldtektsmenn handler ikke om seksualitet. Det handler om makt, og kontroll av makten.

Svar: fast när även domare och rättsväsendets människor baserar domar på "vetskapen" om att "kvinnor ju faktiskt KAN tycka om gruppsex och sex med en glasflaska" så handlar det ju visst om sex. Våldtäkt är ett rättsligt uttryck. Och vad jag vet består få våldtäktsdomar av maktanalyser. I domarna handlar det alltid om SEX. Och om vad en kvinna KAN tänkas tycka om.
jenny persson

2014-01-12 @ 22:39:39
Postat av: Nina Ruthström - skjuter från spinnsidan

ASBRA Jenny! Har själv tänkt skriva något ang det här fruktansvärda jävla skiten, men känns överflödigt nu. Puss!

2014-01-12 @ 22:39:53
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: A.

Tack! Så bra, heja dej! Ska ta ett djupt andetag o läsa om ditt inlägg några gånger strax.
A.

2014-01-13 @ 09:43:19
Postat av: Ingrid

Fast jag tycker inte bdsm är så jävla konstigt nödvändigtvis, det konstiga är väl snarare att det finns folk (läs män) som tror att det är nåt man kan köra på med UTAN nån slags överenskommelse? Dvs SAMTYCKE förihelvete, hur svårt kan det va?

2014-01-13 @ 14:04:33
Postat av: L

Jag gillar sex, jag gillar sex där jag sitter fast, jag gillar sex när jag inte har kontroll. På ett visst plan så gillar jag att inte veta exakt vad som kommer att hända. Jag vet varför jag gillar det på samma sätt som jag vet att det inte är en slump att min partner väger nästan dubbelt så mycket som jag och är nästan 30 cm längre än mig. Jag är uppvuxen i ett patriarkalt samhälle där jag har sett vårt förhållande upprepas i oändlighet innan vi faktiskt träffades.
Jag vet att många kvinnor ibland fantiserar om att bli "våldtagna" och det är okej. För i fantasin har vi kontroll över allting, vi vet att ingenting kommer att hända oss om vi inte vill det.
Precis på samma sätt som jag kan låta min partner binda fast mig eftersom jag vet att om jag bara yttrar ett litet ljud, en liten viskning av orden sluta/nej/låt bli/ta loss mig så skulle han göra det. Utan att tveka och utan att ifrågasätta mig.
Men när män får reda på att kvinnor ibland fantiserar om "våldtäkt" så verkar det som om deras hjärnor bara exploderade. Utan en tanke på att kommunicera eller tänka efter applicerade de bara sin egna version av våldtäkt i kvinnans fantasier och då kunde de helt enkelt skylla på att kvinnan ville det.
Vilket jävla skitsamhälle vi lever i. Gör om gör rätt.

2014-01-13 @ 17:55:17
Postat av: Erika

Alltså Jenny, du är så jävla bra! Håller med Oxhen, rubriken är klockren. Blir så trött på det här samhället.

2014-01-13 @ 19:17:14
Postat av: passionista

Snälla, blanda inte ihop bdsm med våldtäkt eller pedofili. Bdsm bygger på att båda är med på det, även om så inte verkar vara fallet. Det finns alltid stoppord. Ditt sätt att döma oss som har den här sexualiteten är väldigt respektlöst.

http://en.wikipedia.org/wiki/Consent_(BDSM)

Svar: Jag bedömmer den inte, men jag ifrågasätter den.
jenny persson

2014-01-14 @ 00:35:47
Postat av: L

"Hur friskt är det att behöva använda sig av våld (och då menar jag alltså VÅLD som i slag/piskor osv osv i en oändlighet av redskap) medan man knullar för att bli kåt?"

I detta ifrågasättande ligger det väldigt mycket bedömande enligt mig... Håller med passionista och tycker det är lika korkat som dumt att blanda ihop bdsm med övergrepp. Tillräckligt många har fått skuldkänslor genom åren då det ej var lika accepterat, dit ska vi inte tillbaka. Jag vet inte några sexutövare som mer garanterar att det verkligen bygger på en överenskommelse, både före, under och efter utlevnaden (och ja, givetvis kommer du hitta något undantag men där har du själv argumenterat för hur korkat det är att studera enstaka fall varför jag förväntar mig att syftet framgår).

Men i huvudsak har du en intressant fråga - Varför accepteras våldtäkt? Till det vill jag tillägga - Varför diskuterar inte vaniljpar sin sexualitet i närheten lika mycket som bdsm-utövare?

Svar: Det jag också ifrågasätter är VAD den kvinnliga sexualiteten har sin grund. HUR den kvinnliga heterosexuella sexualiteten hade sett ut om kvinnor istället var överordnade män? Jag undrar faktiskt om tex bdsm skulle ha existerat i såna fall.. Vad tror du? Sen tror jag faktiskt inte att det finns så många "vanilj"personer kvat, förutom i de äldre generationerna. Eller, gränsen för "vanilj" är nog inte vad den en gång har varit skulle jag tro. Men visst har du en poäng vad gäller att kommunicera sin sexualitet, förutsatt att de flesta bdsmare då gör det.
jenny persson

2014-01-14 @ 18:08:21
Postat av: Sabina

Att idioter rättfärdigar våldtäkt med att det finns kvinnor som gillar våldsamt sex har ju exakt noll att göra med hurvida kvinnor gillar det eller inte. Att säga att ingen egentligen gillar att bli munknullad tills de kräks eller att bli knullad med en flaska och om man säger att man gillar det så är man sjuk i huvudet och gör det bara för bekräftelse känns jävligt sunkigt och gav mig en klump i magen av lessenhet.

Det som ingen gillar är sex utan samtycke. Att folk blandar ihop BDSM med våldtäkt och rättfärdigar våldtäkt med BDSM går utmärkt att kritisera helt utan att kalla folk för sjuka i huvudet.

Blev helt skakig och mår skit av att läsa det här. Våldtäktsmän går inte fria för att jag gillar att bli fasthållen och påsatt, efter att ha gett samtycke till det. Våldtäktsmän går fria för att samhället inte lägger något värde i kvinnors samtycke och inget ansvar på männen för att ta reda på ifall det finns samtycke.

2014-01-14 @ 20:58:43
Postat av: Sofia

Jag tycker det är skrämmande att folk hakar upp sig på BDSM och rycker ut till dess försvar efter att ha läst detta inlägg. Really? Så SJÄLVA POÄNGEN med inlägget hoppar ni över för det är viktigare att istället försöka normalisera våld och maktlekar in the bedroom??????

2014-01-15 @ 16:42:06
Postat av: Linnea

Ja jag kände väl också lite sisådär inför att läsa detta, det känns som att jag ska känna skuld för att jag tänder på "hårda tag". Det känns väldigt olustigt. Jag som är "rå-feminist" och har haft den här "böjningen" sen lång tid tillbaka, eftersom en inte bara kan sluta tända på olika saker så känns det som ett extremt påhopp. Jaha, jag kanske är sjuk i huvudet och störd och allt vad du skriver, men blanda inte in enskilda privatpersoners sexliv som boven i dramat. Jag har ingen skuld i att porren har snappat upp min sexuella läggning och sedan basunerar ut den som en universal sanning. Men jag vet inte, jag har kanske missförstått ngt i texten.

2014-01-17 @ 11:22:11
Postat av: Christine

Nu har ju andra har redan påpekat att våldtäktsmän inte går fria för att vissa kvinnor gillar bdsm, utan för att domarna är sjukt sexistiska och vrider ut och in på sig själva för att hitta sätt att frikänna på, så jag ska inte dröja för länge vid hur uppfuckat det är att du skuldbelägger kvinnor för att våldtäktsmän går fria.

Det jag vill påpeka är istället detta: Du säger att du vill prata om vad som är normalt när det gäller sex, och att man någonstans måste dra gränsen. Well, hur SJUTTON ska man göra DET på ett bra sätt i ett, som du själv skriver, PATRIARKAT? I ett patriarkat med en historia av att trycka ned kvinnors sexualitet, och där vissa former av sex ses som mer naturliga och bättre än andra. Hur jag än vrider och vänder på det kommer jag bara fram till att försöka definiera vad som är normalt i slutändan kommer att drabba kvinnor -det också.
Det finns ganska starka ideal och normer för vad som anses normalt när det gäller sex. De har skadat mig i hela mitt liv och fortsätter att skada mig nu också.
PS. Jag är för övrigt uppvuxen i en frikyrklig miljö. Ditt skämt om att du har lust att gå tillbaka till de gamla goda dagarna? Det är var inte kul någonstans.

2014-01-17 @ 23:13:15
Postat av: M

Om du med "njuta" menar att handlingen i sig, rent fysiskt, ska kännas skönt borde du vara lika kritisk till vanilla penetrationssex. Men det kanske du är, vad vet jag.

2014-01-23 @ 16:22:55
Postat av: M

Och så läste jag precis ett inlägg där du tar upp penetration. Nvm.

2014-01-23 @ 16:26:10
Postat av: Petter

Jag ska inte döma dig så som du dömer andra i ditt inlägg men du framhäver mig och andra män som svin och jag tar verkligen illa upp!

Hur insatt i BDSM är du egentligen?

Om man läser mellan raderna i ditt inlägg kan man lätt ge "skulden" till kvinnorna. Du får det att låta som de är för dumma för att förstå sitt eget bästa. Men när det i själva verket är de som bestämmer.

Jag hoppas att du är medveten om att det även finns undergivna män. Män som tycker om att penetreras, få örfilar, bli spottade på osv.

2014-05-31 @ 01:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0