idissel

Jaha så var det söndag och här sitter jag och känner mig full. Bokstavligen alltså. De sura uppstötningarna trängs i halsen. KOmmer upp med jämna mellanrum.
Igår fick jag upp en liten bit qournfärs i munnen typ 4 timmar efter att jag ätit färsen! Helt jävla intakt! Det vara bara att tugga om. Som en ko. Ja det är ett idissel, livet. Ett jävla tuggande. 
 
Hösten har äntligen kommit till ön. I fredags var det typ 25 grader, igår runt 20 och idag äntligen ner mot 17, 18. Jag mår så bra nu. Regnet hänger i luften. Hela veckan ska det regna. Gud. Vad jag älskar regn och köld. Men ännu vaknar jag med svetten rinnande varje gryning. 
 
Vi har haft en lugn helg. Fredagen ägnades åt rekreation och taccos på kvällen. Vi älskar taccos. Mest jag kanske. Jag ska ha taccos på min 30årsfest om 1.5 år. 
Andra saker jag ska ha på min 30årsfest om 1.5 år:
* chili cheese
* semmeltårta, en skitlång
* broccolisoppa
 
På kvällen gick vi en sväng på Södra hällarna hela familjen. 
 
Igår slappade vi hela förmiddan och på em var barnen på kalas. Jag och min man handlade lite julklappar och så åkte vi till LEVA och fikade, bara han och jag. Sen åkte vi hem och la oss i soffan och såg varandra i ögonen i 55 minuter tills det blev dags att hämta barnen. 
Jag och lilla gjorde girlanger av rönnbär att hänga i julgranen innan jag och stora åkte ner på stan. Vi åt på Mc Donalds och sen gick vi och såg Smurfarna 2. Inte mycket att hänga i redan nämnda julgran genusmässigt, men sånt skiter ju hon i och hon tyckte den var 4+. 
 
Idag slappar vi. Jag och ungarna har bakat två äppelpajer och nu på eftermiddan blev det lillans tur att få gå på bio och sedan äta på Mc Donalds, fast med pappa. Stora och jag har haft besök och nu stannade hennes kompis kvar och de leker. Jag smaskar på äppelpajer, skjuter insulin och får halsbränna de lux av kanelsatan från pajen. 
 
Känner mig så otroligt tjock. ÄR så otroligt tjock. Köpte mitt livs första gravidtrosor igår. Jag skattade hela tiden inne i affären. Ännu mer skattade jag när jag senare satte på mig dem. Tur att min man inte är mycket för det där med underkläder för vore han besatt av det så skulle det vara slutknullat nu på ett par månader. Gravidtrosor är inte snyggt, helt enkelt. Men satan vad skönt. 
Vår bebis sparkar så himla mycket att jag nästan nästan funderar på att bli lite orolig över det intensiva sparkandet. Har han parkinsons? Cerebral pares? Vi får se på tisdag. Då ska vi göra ultraljud. Ska bli spännande att se om snoppen sitter kvar eller om läkaren som gjorde ultraljudet i v 18 såg fel. Vad förvånade vi skulle bli om det inte är en pojke nu! Men glada ändå. Fan vad coolt med tre döttrar. Jag vet ju till och med vad hon ska heta i såna fall.
 
Det är mer än vad jag vet om Benny. Fan vad mycket fula och tråkiga och inte roliga pojknamn det finns. Jag hittar ingenting som säger klick. Men vi har en lista som vi tar med till bb. Passar inget av det får han fan heta Benny. Bli fängelsekund tillsammans med Sonny, Conny, Ronny och Kenny sen. 
 
Vill ni förresten att jag ska skriva om varför vi valde att kolla könet? Jag som är feminist och allt? Jag har börjat skriva om det så många gånger men sen har jag alltid tänkt "det skiter väl de i" och kastat texten. Men ni kanske undrar SKITmycket över det??
Är det nått annat ni vill att jag ska skriva om? 
 
Ärligt. Nu kom kanelen UPP i halsen tillsammans med en liten äppelbit! Hey ho- lets idissla! 
 
Tack Jesus Kristus för Novalucol. I cant live. If living is without Novalucol. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är lite nyfiken på att veta varför ni valde att ta reda på kön..

2013-09-15 @ 21:11:38
Postat av: Anonym

Ja, skriv om varför ni valde att kolla kön! Vi har kollat med båda våra barn. Inte för att "kunna köpa kläder" utan för att vi varnyfikna. Och det blev på nåt sätt verkligare. Plus att jag kunde börja noja över könsrelaterade begränsningar.

2013-09-15 @ 22:30:18
Postat av: Annelie Mannerström

Skönt att höra att det är fler än jag som är totalt tokiga i chili cheese! Bra idé att ha det på sin 30-årsfest. Min blir i mars. :-D

Kul med rönnbärsgirlanger! Det har stått på min julpyssellista i ett par år nu men jag har aldrig tagit mig för att fixa det än. Kanske dags i år...

Hade varit kul att läsa om varför ni tog reda på könet. Vi gjorde det främst eftersom vår äldsta bara var 2 år vid tillfället (2,5 när lillebror väl kom) och det var så otroligt mycket lättare att prata med honom om bebisen som Arvid, istället för bara "bebisen".

2013-09-16 @ 08:59:26
URL: http://caranlachiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0