snopp

Allting gick bra. 
Läkaren gjorde verkligen ett riktigt jäkla grundligt ultraljud. I säkert över en halvtimme höll han på. Kollade vartenda jäkla blodkärl kring hjärta och hjärna kändes det som. Fötterna, njurarna, bäckenet. Allt. 
När han var vid bäckenet sa vi att han gärna fick kolla efter vilket kön det var. Efter en stunds letande sa han
 - Det ser ut som en liten grabb där inne. 
Lite senare:
 - Det är något envist som sticker upp där mellan benen. 
När vi gick frågade min man om säkerheten i könsbestämmelsen och han sa att han inte brukade säga nått om han inte var 100% säker. 
 
Så. Vårt barn är 100 % frisk och 100% pojke. 
Jag ska bära en man vid min barm. Uppfostra en man till framtiden. 
Jag ska få ett barn som ska få hår på bröstet samt eventuellt penetrera håligheter i andra människor. Målbrott och testosteron. 
 
Han ska ha långt hår och rosa kläder. I övrigt får han vara precis som han vill. Jag har inga förväntningar...
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie Mannerström

Vad skönt att höra att allt gick bra! Och själviskt nog är jag glad att ni får en pojke eftersom jag hoppas på fler texter och tankar kring den manliga könsrollen och hur den påverkar små barn. :-)

2013-07-13 @ 11:23:06
URL: http://caranlachiel.blogg.se/
Postat av: Yenny

Haha, inte alls! Grattis till det lilla barnet!

2013-07-13 @ 12:43:34
Postat av: Villemo

Grattis, skönt att allt såg bra ut!

Villemo

2013-07-13 @ 18:32:42
Postat av: Lady Dahmer / postpatriarkal feministfitta

Välkommen till livet som POJKMAMMA. Ansvaret osv, OKET, men de är ju rätt så söta ändå. Rosa och gulligull blir bra.

Grattis!

2013-07-13 @ 21:58:01
Postat av: Sandra på Stökboet

Grattis! Så himla skönt att allt såg bra ut.

Nu får du ju den perfekta kombon, med två syrror och en lillebror ;)

Jag har verkligen njutit av att tokhandla en massa härliga rosa fantastiska bebiskläder till vår yngste familjemedlem.

2013-07-14 @ 09:18:05
URL: http://stokboet.wordpress.com/
Postat av: tessa i höghuset

Grattis, vad skönt att det gick bra!

Det blir bra med en pojke! Och sen får man nya feministiska erfarenheter av att uppfostra både söner och döttrar - och som jag korkat nog insåg när jag plötsligt efter två söner fick en dotter, feminist och allt som jag är: Det var inte "flickan" jag fick, utan just den här ungen, som också råkar vara flicka.

2013-07-14 @ 12:52:16
URL: http://femitio.blogspot.se/
Postat av: CrimsonAnna-vegetarian of doom

Jag är glad för er skull. Jag har inte barn själv, men det låter som att du kommer att bli en utmärkt pojkmamma.

2013-07-14 @ 23:19:57
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Perfekt! Jag är inte mycket för att köna barn, men om jag tvingas fundera kring det (vilket jag förstås gör ibland, exempelvis i bloggen) är jag rätt glad att vi fick ett barn med snopp - för han kommer nämligen växa upp och bli en alldeles fantastiskt omtänksam, omhändertagande och ansvarsfull liten individ som kommer bidra med såå mycket gott i den här världen. Med rosa kläder och lockigt hår, naturligtvis.

2013-07-21 @ 19:54:13
URL: http://minasannaord.wordpress.com
Postat av: Stina

Grattis!

Tänk, din kropp innehåller nu lika många snoppar som snippor. Svindlande!! Jag har tvillingpojkar så mitt eget kön var i MINORITET i min egen kropp i flera månader. Om man har penetrerande sex under graviditeten blir kroppen alltså rena jävla Killinggänget. Sausagefest.

Och måste be om ursäkt för att jag tänkt "men helveteee, kan de inte bara släppa nåt nytt på podden?!" sen läste jag här hur du har mått och fick lite dåligt samvete. Hoppas du mår bättre snart.

Svar: haha tack! vi har sommaruppehåll med podden, men kommer igång i september igen!
jenny persson

2013-07-26 @ 07:23:46
URL: http://ob.stin.at

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0