tips från knullcoachen (mamma du ska nog hoppa över det här inlägget)

Apan satt i granen- Anna skrev idag lite om SEX. Dagens fråga på Allt för föräldrar var även "är du nöjd med ditt sexliv". Det var fler som var missnöjda än nöjda. Och om detta måste jag också skriva.
 
Jag FATTAR INTE vad det är med folk faktiskt! 
Det jag inte fattar mest av allt är: PRATAR INTE FOLK MED VARANN???!!!
Jag tror att den allra viktigaste vägen till ett långt och lyckligt samliv är att man kan PRATA OM samlivet. 
Gärna om allting.
 - Nej jag är inte så sugen idag för det kliar i min fitta förstår du.
 - Nej jag har inte haft så mycket lust på senaste för jag ligger mest och har ångest över jobbet om kvällarna.
 - Lite högre upp
 - Lite längre ner
OSV OSV OSV. Allting. 
Jag tycker att man bör kunna prata om:
1. Hur man vill ha det. Man får gärna VISA också.
2. Lusten. När kommer den? När kommer den inte? Hur känns den osv? Hur känns det när man/den andre inte har lust osv.
3. Osäkerheter. Tycker hen att jag ser tjock ut i den här ställningen? Gillar hen när jag gör såhär med höfterna? Tycker hen att det är tråkigt nu? Osv. 
4. Nya ideér. Ska ni knulla på nått nytt ställe? Prova en ny ställning? Ha nått roligt tillbehör med? Osv osv 
 
Hur jävla svårt ska de va liksom??? Inte för att låta dryg, men jag fattar inte hur folk ska va ihop, VA GIFTA, utan att kunna PRATA om det typ mest grundläggande i en relation mellan två vuxna människor med sexualintresse! 
 
En annan JÄVLIGT viktig grej som jag tror behövs för att ha ett trevligt samliv är det här med den individuella sexualiteten. Jag har skrivit om det förut också. Personer som blir upprörda och tar det personligt när partnern ser på porr, eller bara om hen drar en runk. Personer som blir galna då partners fetish eller fantasi blir känd. Förolämpade. Besvikna. Arga.
Alltså. En JÄVLIGT grundläggande grej vad gäller en sexuell relation är att ACCEPTERA att DU inte är din partners HELA sexualitet. Du MÅSTE acceptera och respektera att din partner har en (förhoppningsvis) jävligt fin och mysig sexualitet där du faktiskt inte har att göra. Hens tankar, eventuella onani och fetisher (de hen inte delar med dig alltså) får du liksom bara acceptera (så länge det inte rör sig om otrohet och det är INTE otrohet att runka för sig själv lite då och då!) att de finns. 
Du ska istället vara glad åt att du får DELA din partners sexualitet. Fan vad fint det ändå är. Att få vara del av en annan människas sexualitet. Att få ta del av den. 
Men du får ju fatta att du aldrig kan vara din partners HELA sexualitet. 
 
Klarar man då av dessa två enkla steg så finns det bara en grej till som jag tycker och det är att det ska vara roligt att knulla. Kul liksom. Du ska känna lite så här att "oj vad roligt, ikväll blir det åka av" så att säga. Inte "ikväll får jag nog ställa upp för nu är det ju en hel månad sedan sist" eller "om jag inte ställer upp nu så är han säkert otrogen snart" eller "alla andra är ju så himla kåta och knullar tre gånger i veckan, nu måste jag också ta och göra det här". Nej. Man knullar så ofta man har lust. Sen om din partner tycker att det är för sällan så får hen väl luta sig tillbaka mot sin alldeles egen sexualitet ett tag då.
 
Ett annat tips är att man planerar knull. Man bestämmer sig på dagen "ikväll kan vi väl göra ett försök". Ja och sen på kvällen så gör man det. Även om man inte är supersugen innan så ger man sig själv och den andre en chans att bli det. Blir man det så kan man ju fortsätta men blir man det inte så ÄR DET liksom inte hela världen att säga "nej tyvärr, jag känner ingenting (inget analsex) vi får försöka en annan gång. Nu gosar vi!". 
 
Återigen: KOMMUNIKATION. Har man en god kommunikation kan man säga NEJ. Och älskar man varann så accepterar man det. Och LITAR man på varann så behöver ingen oro uppstå pga ett nej då och då. 
 
Så. Det var bästa tipsen från en som faktiskt tycker att det är Kul att Knulla. 
 
SE DENNA.  
 
 
"TA MIG, JAG ÄR SÅ SVULLEN!!" 

Kommentarer
Postat av: Maja

Väl rutet Jenny! Håller fullständigt med!

2013-01-24 @ 06:41:25
Postat av: Amie

Håller inte helt med dig, också om jag förstår vad du menar. För mig är porr, den mesta av den, kvinnoförnedrande. Tjejerna är UNGA, STORBRÖSTADE, VILLIGA TILL ALLT MED ALLA. Så ser ju inte verkligheten ut. Sen är det den förbannade dubbelmoralen. Män gillar porr, men vill ej att deras fruar, mammor, systrar osv ska vara med i tex en porrfilm, då blir det plötsligt sååååå känslig, fel, slampigt osv....varför är det så? Rent känslomässigt är det inte så kul. Jag 40 år gammal, fött fyra barn, är ju ingen fast 25 åring längre...skulle bli besviken och sårad om min man glodde på porr med perfekta kroppar, bröst och underliv-så långt ifrån mig och de flesta andra kvinnor i min ålder som man kan komma....japp, jag skulle jämföra mig, och se allt som de är som jag aldrig någonsin kan bli.

2013-02-24 @ 14:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0