Han är här nu

 
 
 
 
 
 
Så! Nu är han här!
 
Och jag flyger på små moln. Små små rosa moln.
Han är det ljuvligaste barnet. Har de ljuvligast blågröna ögonen och det mjukaste rödlätta håret jag någonsin sett. 
Jag kan ärligt talat inte beskriva det i ord, trots att jag i normala fall inte brukar ha några problem på den punkten. 
 
Hans födsel är den hittills mest kompletta barnafödsel jag varit med om och i dagarna ska ni få en detaljerad beskrivning av den (jag förstår att ni dödslängtar.. :D ). 
 
Jag har ännu ordentligt ont och är fysiskt väldigt stukad, men SKIT I DET VÄL för helt plötsligt har jag blivit någon slags Optimist. Det är väldigt olikt mig. Jag är dessutom gärna en något stukad kvinna med en barn i famnen istället för en fysiskt stukad kvinna med hela ungen kvar där inne. 
 
Han vägde 4400 gram och DET BÄSTA AV ALLT är att läkaren skrivit i födselrapporten att hans storlek med största sannolikhet beror på genetik framför diabetes. Tydligen ser "diabetesbarn" annorlunda ut, medan vår unge är både tung och lång. 55 cm. Han är helt enkelt sin mors son. Han behövde inte ligga på barnavdelningen heller men tillmatades i sådan pass grad att bröstet var helt ointressant från början. Han får flaskan och vi är nöjda med det beslutet allihopa. 
 
De här känslorna... De är så stora. Så ENORMA. Jag är så jävla lycklig. Till och med min babyblues på tredje dagen var fjuttig. Jag känner ingen babyblues. Jag är kär. Kär i mitt barn och min man och de älskade ungarna som blivit storasystrar. Kär i att det snart är jul och att David är ledig hela december och barnen är hemma och att vi bara myser runt och mjukar oss och kittar ihop oss och katterna som luktar nyfiket på vår bebis och de små grymtningarna har gör emellan oss i sängen på nätterna och storungarnas nyfikenhet och ja.. Fy fan vilken glädje. 
 
Vi hörs senare
( Tack för all uppmuntran i väntan på underverket. Ni har varit guld värda! )

Kommentarer
Postat av: peachbeast

Stort grattis! Du förtjänar att vara kär och lycklig över bebis och att allt har gått så bra. Jag blev alldeles rörd av det du skrev. Krama hela familjen och nosa lite extra på bebisen från mig.

2013-12-02 @ 23:14:46
URL: http://supermancat.blogspot.com
Postat av: G.

Stort grattis till finaste lilla pojken! Så skönt att allt gick bra o att det är över nu.
Kram från en som läser din blogg med stort intresse.
G.

2013-12-03 @ 07:09:55
Postat av: Sara

Stort grattis!!!

2013-12-03 @ 07:44:47
URL: http://Savadi.blogg.se
Postat av: Maria Engelwinge

Å GRATTIS!!! Jag är så glad att allt gått bra och att han är hos er nu. Din lycka känns ända hit - jag sitter här och bara ler och myser :) Vilken underbar jul ni kommer få tillsammans!
Kramar Maria

2013-12-03 @ 07:49:08
URL: http://blogg.passagen.se/flybaby/
Postat av: Sara

GRATTIS! Gud så undebart. Nu är det över och du har fixat tre barn till jorden, vilken jävla bragd! Har följt dig då vi verkar uppleva dräktigheten väldigt lika och det har känts skönt att få lite igenkänning. Jag ska också snittas om 6 veckor, känns som en evighet kvar men nu ser jag ju att det KOMMER ta slut. Tack gode gud, grattis igen!

2013-12-03 @ 08:45:27
Postat av: Vickan

Fy fan vad fint Jenny. Underbart att det kan vara så. Massor med kramar till er alla från mig, Pontus och Ester

2013-12-03 @ 09:21:03
Postat av: Hanna

Grattis!! Så roligt att höra att ni mår så bra! Fantastiskt! Måste ju bli sån jäkla kontrast när graviditeten var piss, kanske enda fördelen med det då.. :)

2013-12-03 @ 09:31:16
Postat av: Petra

Vilket gullo!

2013-12-03 @ 11:03:37
Postat av: Villemo

Grattis!

2013-12-03 @ 14:42:51
Postat av: Oxhen

Tjihoo!!! Stort grattis! Så himla härligt att han är nu och att allt gick bra.

2013-12-03 @ 18:11:36
URL: http://oxhen.wordpress.com
Postat av: Emma L

Tusen grattis till er och Hurra för att allt gick bra och en ljuvlig bebis kom ut! :)

2013-12-03 @ 22:31:58
Postat av: carola t - En Jag finns det bara en av

Grattis grattis!! Skönt att höra att ni mår bra. Massor med kramar på er!!

2013-12-04 @ 11:42:23
URL: http://katatrof.blogspot.com
Postat av: ME

Stort grattis! =) Jättegullig bebis!

2013-12-04 @ 15:15:43
Postat av: Lizette

Stort grattis!!! Ni är så sunda och fina! Njut ordentligt och det gör du.. Vilken underbar tid ni har framöver. Han har ju också de bästa storesystrarna!!

2013-12-04 @ 20:58:57
Postat av: Tessa i höghuset

Grattis till ungen! Härligt att du får njuta :-)

2013-12-04 @ 21:26:06
URL: http://femitio.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0