Varför jag önskar mina barn homosexualitet:

Förresten: Nu kan jag, på ett sätt som inte känns romantiserande och eventuellt kränkande mot homosexuella och deras tillvaro, förklara varför jag i det närmaste önskar att mina barn blir homosexuella. Främst kanske om jag får en son en dag.
 
Det är på grund av precis det jag skrev i förrförra inlägget: det finns en förväntan på bögar att de ska vara feminina. En homosexuell man har alltså tillgång till den "kvinnliga" planhalvan på ett helt annat sätt än en heterosexuell man. Även om bögar kan få skit när de utnyttjar denna möjlighet, så finns där i alla fall en förväntan som de KAN utnyttja. Ingen blir förvånad om en bög är känslig/lyhörd/beter sig kvinnligt. 
Och jag ser en enorm frihet i det. En frihet som exakt varje man på hela jorden verkligen skulle behöva.
 
Vi kvinnor har ju, som sagt, redan tillgång till männens "planhalva" på så otroligt många fler sätt än vad männen har till vår, vilket vi har kämpat för och helt klart är till vår fördel. Men vi är ju dumma i huvet om vi tror att problemet löses genom att endast kvinnorna ska få vidga sina vyer och ta del av männens värld. Männen behöver ju göra det exakt lika mycket för att allting ska bli lyckligt.
 
En flata har större förväntningar på sig att ta del av den manliga planhalvan också, vilket hon också självklart bör utnyttja till max. Men största anledningen till varför jag kan önska mina döttrar ett långt och lyckligt flatliv är för att de ska slippa heterosexuella relationer. För det är så jävla svårt. Det är så jävla svårt att leva jämställt och lyckligt med en man när man är kvinna. Allra helst om man är feminist, vilket jag utgår ifrån att mina barn kommer att bli (eller så blir de moderater, men då finns också chansen att få leva ett lyckligt liv genom att, som moderater i allmänhet gör, blunda. Det man inte ser mår man ju inte dåligt av!)
Jag tror alltså att det finns större chans att bli lycklig om man som kvinna älskar och lever tillsammans med en annan/andra kvinnor. Jag säger inte att det är männens fel att det är så, för det är det inte och det inser jag mer och mer ju äldre jag blir. Men samhället är fan inte byggt för heterosexuell lycka. 
 
Och det är därför jag önskar att alla mina barn bli homo. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Michis

Undrar om det verkligen är så att det är mer jämställt i ett homosexuellt förhållande? Kanske.. funderar lite kring det nu när du tog upp det. Jag var sambo/gift med en kvinna i 5 år, jag försörjde oss, jag städade mest, jag slet och kämpade, och hon bestämde allt.

Nu har jag levt med en man i 7 år och ja,, det är mer jämställt på ett sett men på ett annat inte... Tror nog inte det går ha det jämställt i något förhållande. Alla människor är så olika.

Men det är säkert så som du säger.

Det sköna när jag var lesbisk var faktiskt ändå att slippa pressen att vara snygg. Hehe.

2013-04-09 @ 21:43:20
URL: http://michaeala.blogg.se
Postat av: M Hansson

Människor är olika. En del tycket visst är roligt, vilket andra inte tycker. Det är om människor tycker lika illa om att göra visst som det kan uppstå spänningar om de inte solidariskt delar på det tråkiga. Och det handlar inte det minsta om kön. Om människor i möjligaste mån får göra det de tycker är roligt, och solidariskt delar på det tråkiga, så behöver inga spänningar uppstå. Och det gäller lika mkt i heterosexuella som bisexuella eller homosexuella eller vilka sexuella förhållanden som helst. Människor är människor, inte kön.

Människor är människor som sagt. I att tvingas vara "feminin" som du uttrycker det, vad det nu är, ligger ingen som helst frihet om man inte äger dessa egenskaper. Man kan inte lära sig vara känslig och lyhörd, som du tar som exempel på feminina drag, om man inte är det. Det blir i så fall bara en pose.

2013-04-10 @ 07:18:33
Postat av: M Hansson

Kan inte låta bli att spinna lite vidare på detta. Ojämlikhet, underordning existerar därför att folk finner sig i en underordning. Skulle folk opponera sig, inte anpassa sig till omständigheter de inte vill eller gillar, så skulle de heller inte göra dessa saker, annat än under tvång. Om alla gjorde så skulle förändringen vara omedelbar. Om endast få revolterar är marginalisering det troliga, men vad fan, bättre fri än fjättrad.

Din kompis Ruthström är också inne på detta när hon länkar till att många svenska mansgrisar hämtar tjejer i Thailand. Dessa grisar skulle inte få några tjejer om tjejerna inte ställde upp på deras krav. Så enkelt är det. Så egentligen kan ingen skuld läggas på dessa gubbar. "Skuld" ligger endast på de som anpassar sig till sådant de inte gillar. För naturligtvis är det inte nödvändigt att anpassa sig. Man kan inte skylla på andra att man anpassar sig till sådant man inte gillar, inte säger nej.

Svar: Ingen av de Thailändska kvinnorna skulle troligen ställa upp om de inte vore så jävla fattiga. Att de är fattiga beror många gånger på att de är kvinnor. Kvinnor och barn står för typ all fattigdom i hela världen. Människor som utnyttjar den fattigheten är inget annat än äckel.
jenny persson

2013-04-10 @ 10:19:10
Postat av: M Hansson

Om man hellre väljer ett rikare förhållande man inte trivs i, än lever fattigt säljer man sig. Och får stå sitt kast. Som jag sa väljer man att stå fri, inte anpassa sig, kan livet bli marginaliserat och fattigt. Det är ett val man får göra. Fattig eller rik och kuvad? Vilket väljer man?

Svar: Fast om du har läst artikeln som både jag och Nina har delat på FB så står ju tydligt att en del av problemet är att kvinnorna blir lurade. I Thailand är männen kärleksfulla, generösa osv men när paret anländer till Sverige blir mannen en annan. Han lurar henne, alltså. Jag uppfattar det som att du menar att eftersom kvinnorna (enligt dig) säljer sig själva, så får de även skylla sig själva när de får ett helvete i Sverige. Men varför ska det behöva vara så? Om man köper en vanlig hora här i Sverige, får man behandla henne hur som helst bara för att man har betalat för henne?
jenny persson

2013-04-10 @ 11:04:47
Postat av: M Hansson

Nej, luras är självklart fult, då vet man ju inte på förhand vad som ska hända, och kan självklart inte klandras. Jag menar situationer där man vet det, med öppna ögon går in i något. Fullt medvetet tex gör ngt för pengar man annars inte skulle ha gjort. Som att prostituera sig kanske, eller gifta sig rikt trots noll känslor. Tar ett "jobb" man inte gillar bara för pengarnas skull. Alltså erbjuder en tjänst för en viss summa pengar. Och går köparen utöver köpeavtalet gör han givetvis fel. Man har faktiskt ett val där, om man har all information på förhand. Finna sig i en underordning (kanske för pengar då, eller av tradition, eller ngt annat) eller göra uppror. Det är faktiskt möjligt att göra som man vill. Skita i alla normer, traditioner och kulturella "värden". Ytterst kan man sätta sig vid en sjö i en koja och ge fan i världen (även om just det är svårt i Sverige pga äganderätt och lagar och regler).

2013-04-10 @ 14:37:23
Postat av: Agnes Cecilia

Jag kan inte låta bli att ta illa vid av det här. Jag tycker det är fel att lägga värdering i sexualitet och ställa förväntningar. Det är fel att göra det till en identitetsmarkör. Det är fel att anta att alla homosexuella vill vara en del av HBTQ-rörelsen.

2013-10-30 @ 12:24:33
URL: http://warning.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0