Rapunzel

5åringen har vattkoppor så in i helvite. Det jag gör idag är att sitta med en gråtande unge, som inte står ut med allt kliande, i knät. Vi ser på Rapunzel.
Precis som Dirty Dancing för mig, fungerar Rapunzel väldigt bra för henne när hon är ledsen.
Jag gillar fan Rapunzel. Okej att hon är söt och har jättelångt hår. Men hon är rolig också. Och modig. Stark.
Och hennes Prins är en spellevink. Oseriös, klantig ock erkänner att han har dåligt självförtroende och vill förändra sig. De är inte helt olika Baby och Johnny fatiskt!!
Och på slutet skär han av hennes hår så det blir kort och brunt.
Jajaja man får inte vara kräsen när det gäller såna här filmer. Man får ha lite överseende.
Rapunzel får iallafall MVG av mig. Idag. För idag är Rapunzel guld för oss.
Jag älskar den här låten och spelar den rätt ofta. Jag kan göra det eftersom mina barn tror att de sjunger:
"i miss Rapunzel...Rapunzel...Rapunzel.. Rapunzel..oooh :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0