problem med könsidentiteten

Har ingen inspiration.

 

Läser gamla sociologigubbar samt om ojämlikhet i hälsa. Vilket kanske skulle kunna ge något. Men det suger för mycket energi för att orkas utvecklas.

 

Varit på många möten angående gården som jag och min bror ärvde av pappa för 11 år sedan. Det suger också energi.

 

Två afrikanska jättesnäckor/sniglar har även flyttat in. Bengt&Rosa heter de. Båda två har problem med sina könsidentiteter (då de är tvåkönade) vilket ju leder till en hel del djupare.. Om livet, döden och könsfrågor i största allmänhet. Förhoppningsvis kan de hitta tröst i varandra, där de nu bor tillsammans i en box. Visserligen är de syskon, men vad jag har förstått så är det är med inavel ingenting som sniglar/snäckor i regel oroar sig för. De kan i alla fall glädjas över att ha fått komma till en så här genusmedveten familj som de faktiskt hamnat i. Vi pratar mycket om könsroller.

 

Just nu ligger de nedgrävda i barken, ganska nära varandra. De har varken rört salladen eller kalktillskottet som ligger i boxen ännu, då vårt förra samtal var lite uppslitande för dem. Det handlade om det här med barn. Det blir så många när afrikanska jättesniglar ska till och föröka sig... Deras mamm…papp….mapa lade 1300 ägg... Så idag pratade vi lite försiktigt om det här med att vänta med debuten tills dess att man känner sig verkligt redo.

Jag ska även forska kring det här med p-piller för sniglar.

 

Hur som helst. Återkommer när inspirationen kommer. Ni kan ju passa på att kommentera lite så länge. Det vore trevligt.

 

Amen

 

Inte våra, men så här ser sniglar ut. Våra är ännu bebisar, men kan bli upp emot 30 cm långa. Ja. We love snails.

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria A

Kommenterar väl ett par rader eftersom jag så ofta återkommer till din blogg. Oftast vid nattningarna av vårt minsta barn som kräver att man ligger bredvid tills han somnat. Då är det perfekt att mobilsurfa.



Jag hade en afrikansk jättetusenfoting i mina ungdoms dagar. Den var stencool men fick parasiter som traskade runt på den för jämnan. Ett jobbigt problem då man inte kunde avlusa utan att ta död även på själva tusenfotingen. Kanske lämpligare med sniglar istället... :/

Lycka till med de nya husdjuren!

2012-02-28 @ 20:24:02
Postat av: Tessa i höghuset

Hm, jag gillar visserligen vinbärssnäckor, men de där ser lite läskiga ut. Släpp inte ut dem bara, så att de blir de nya mördarsniglarna. Vinbärssnäckor lägger ägg stora som vitpepparkorn. Om dessa lägger liknande borde man kunna plocka bort dem innan de kläcks, om man inte vill ha 1200 nya sniglar alltså. Du får försöka förtränga att du aborterar 1200 snigelembryon...



Jag hittade en krypande liten snäcka i krukväxten i januari, men blev så rädd för att inte kunna hålla den vid liv att jag och mellanungen var tvungna att springa ner med den på gården direkt. Men på dig verkar det alltså som att man kan ha dem som husdjur. Fasr är inte så bra på husdjur.

2012-02-28 @ 23:12:07
URL: http://femitio.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0