Julklappar till feministungar (stor guide)

Såhär i juletider kan det bli riktigt knepigt för den som har en Feminist i sin närhet. Vad köper man till en feminist och hennes barn? Men kanske framför allt, vad köper man INTE till en feminist och hennes barn?





Det är många som tycker att det är trevligt och kul att jag har två döttrar och som gärna ständigt vill påminna både mig och döttrarna om detta fenomen. Att vi är kvinnor alltså. Inte mig emot. MEN. Det finns GRÄNSER. Låt mig nu ägna följande inlägg åt att upplysa eder om dessa gränser.
Inom ramen FLICKA får ni ALDRIG GE MINA BARN FÖLJANDE VAROR:
SMINKDOCKA.
Jag förstår inte vitsen med att lära 4åriga barn hur de på bästa sätt gör om sitt utseende för att behaga omgivningen på ett fint sätt.

SMINKBORD.
Jag har helt enkelt lite större visioner för mina barn.
BARNSMINK
"Javisst är du fin och gullig mitt barn men DU VET VÄL att man ALLTID kan bli ÄNNU FINARE och ÄNNU GULLIGARE bara man ANSTRÄNGER SIG LITEGRANN!!!"
BARBIE MED PORRIGT UTSEENDE
Jag vill inte att mina barns förebilder ska vara prostitudeswannabes.
TIGHTA JEANS


Ja här står hon i en krampaktig position. Hon kan nämligen inte röra sig mycket mer än så.

TIGHTA MINIKJOLAR
4 åringar gillar att klättra, hoppa och spela bus. Detta kräver att man kan röra sig obehindrat. Det kan man inte i tighta minikjolar. Försök själv.
Följande varor är sådana som man gärna får köpa till mina barn. Eftersom tjejgrejer är något av det coolaste man kan pyssla med. Jag rekomenderar dock starkt att man petar in någon radiostyrd bil eller valfri dödsleksak från pojkavdelningen oxå för att få den där förnäma mixen som vi feminister vurmar för.

PÅKLÄDD BARBIE
Ja hon är mager. Ja hon har ovanligt långa ben. Men hon har iaf kläder på sig.
ALLT FRÅN DEN HÄR SIDAN
http://www.prinsessor.nu/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Prinsesssvärd med ludd på (dem har vi dock redan) You got to love it!
PRINSESSKLÄNNING
Många barn tycker om att klä ut sig och leka med olika roller. Så även transrollen.
RIDDARKLÄDER
Riddarrollen ska oxå utforskas.
SKÖNA KJOLAR
Kjol är sannerligen ett muntert, skönt och härligt plagg. Sköna sådana som tillåter rörelse är av godo.
SKÖNA BYXOR
Som man, tex, kan röra sig i!
Så! Det var väl inte så svårt! Pallra er iväg nu innan affärerna stänger!
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0