om hur jag ska GÖRA min son till BÖG (puckon!)

Såhär i bebistider händer det ganska ofta att jag postar statusar liknande dessa på min Facebook:
 
 
"Jag vill att min son ska se ut och vara exakt som han Rickard i Körslaget. Stor, långhårig, skäggig, operasångare och bög. Fy fan vad fint. Jag tar honom till min."
 
"Dagens inköp till Benny! Lite bögigt kanske, men väldigt parant!
 
 

 
"Kan även tänka mig att ha en son som Ebbot. Stor, skäggig, klänning och rockstjärna. Ja. Han kan även få heta Ebbot."
 
 
"Skulle även kunna tänka mig att ha en son exakt som Jonas Gardell. Rolig, smart, flintskallig, liten och bög. Ja. Det kan jag tänka mig!"
 
Det är lika roligt att se reaktionerna varje gång. 
 
Varje gång jag skriver något som antyder att jag önskar att min son ska bli BÖG, får jag alltid någon kommentar i stil med "eller så får han välja själv?".
 
Jag tycker det är så himla roligt för det de här människorna antyder är ju alltså att HOMOSEXUELL är något man kan BLI genom påtryckningar från sin omgivning. 
 
Nej men ärligt. Det ÄR JU INTE ALLS ROLIGT och varje gång jag läser dylik skit så vill jag bara skrika LÄS EN BOK FÖR I HELVETE! 
 
För det är ju just DÄRFÖR som så många förbjuder sina söner att spara till långt hår, eller ha rosa stövlar, eller gå på balett eller på något sätt utföra något som på något sätt skulle kunna vara lite feminint- FÖR DE TROR PÅ ALLVAR ATT BARNEN KAN BLI BÖGAR! Och de är så himla RÄDDA för det. Och DET tyder på ett så JÄVLA stort homoförakt så det inte är klokt. 
 
Och PRECIS DET är vad jag vill MOTVERKA med mina statusar angående att jag ÖNSKAR MIG en homosexuell son. 
 
En annan sak som stör mig så in i helvite är när folk antyder att jag/vi kommer att PRACKA PÅ vår son någonting när vi sedan kommer att klä honom i rosa kläder och erbjuda honom barbies och dockor och balett och ridning och rosa och my little ponys. För de här människorna TYCKER JU DÅ att VI PRACKAR PÅ honom något. Utan en tanke på vad det är DE SJÄLVA prackar på sina söner när de köper traktorer och leksaksvapen och blå/gröna/svarta kläder. 
 
Och jag känner bara återigen att TA OCH LÄS EN BOK. Ta och GOOGLA lite på brå eller något och ta er en titt på hur det står till med den där MANLIGHETEN som NI prackar på ERA söner. Sen kanske ni förstår varför jag och min man kommer att göra allt vad vi kan för att vår son inte ska hamna i den könsrollen. För den är FARLIG. DÅLIG. DESTRUKTIV. Och ingenting som vi på något sätt önskar vår son. Och vi kommer att göra ALLT VI KAN för att hans liv ska bli så BRETT som möjligt och slippa de jävla kedjorna som så många kedjar runt sina söners kroppar som begräsar dem så otroligt och som jag på fullaste allvar tror är anledningen till varför fler män än kvinnor tar självmord och mördar och utsätts för våld och är sämre i skolan och jag vet inte allt som faktiskt är och går jävligt dåligt för män som det ser ut nu. 
 
Här kan ni dessutom läsa varför jag även, PÅ ALLVAR, hoppas att min son blir bög. Dock är jag så pass intelligent och påläst att jag vet att homosexuell är ingenting man BLIR för att man tvingas bära rosa kläder eller leka med dockor. Jag är nämligen inte 11 år längre. 
 
// förhoppningsvis under "stolta föräldrar" i prideparaden 2030
 
 
 
 
 
Ps På min Facebook är allting "officiellt" och man kan följa mig där. Blir dock bara VÄN med såna jag faktiskt känner. På Instagram heter jag "jennyperssonvisby" och där kan man ansöka om att få följa mig. Är dock lite mer restriktiv där, men man kan ju göra ett försök ds. 

Kommentarer
Postat av: Julia

Åh, vad jag tycker du är bra! Och glad blir jag av att läsa att fler tänker som jag. Jag ÖNSKAR också det du önskar för ditt barn i magen och jag brukar säga att andra önskar sig fotbollsproffs,bilmekaniker och prinsess-flickor (jo för den retoriken används även av de som inte kommer att "pracka på" på ungen något) varför ska inte du och jag kunna önska oss bögar utan att för den skull "pracka på". Jag fattar inte skillnaden men jag fattar att mina söners sexualitet inte handlar om vad JAG gör och därför är min önskan precis bara det: en önskan. Heja dig!

2013-10-28 @ 12:36:27
URL: http://aliaslillamy.blogg.se
Postat av: Nelin

Jag har rosa och klänning på min son ibland (HERREGUD!) och får då alltid höra att jag borde vänta med det "tills han får välja själv" och ja ba: WHAT? Jag får också höra att jag borde uppfostra honom utan att "lägga in mina egna värderingar", och ja ba: DUBBELWHAT!?

Flash: det går ju liksom inte att uppfostra utan värderingar, och då gillar jag att uppfostra med värderingar som öppenhet, allas lika värde, och att "manlighet" och sexuell läggning inte sitter i färger och former på kläder. HUR kan folk ha så svårt att se det? Det är ju helt bisarrt? Tror folk på riktigt att en pojke blir bög bara för att han har klänning på sig? Jag får dåndimpen varje gång...

2013-10-28 @ 14:12:57
URL: http://nelins.wordpress.com
Postat av: Anonym

Herregud vad du är bra

2013-10-28 @ 14:20:32
Postat av: Sara

Helt underbart inlägg!!! Har precis samma tankar om mina framtida barn.

2013-10-28 @ 14:24:29
URL: http://sarastromvall.blogg.se
Postat av: SannaM // lärare ~ normkritiker ~ lesbisk svenssonmamma

Mycket märkligt att dessa människor inte heller inser att barnen kanske BLIR hetero av bilder av tvååringar med bildtexter som "dottern och hennes blivande pojkvän? *fniss*" Men just nä, hetero BLIR man ju inte, det ÄR man, helt naturligt. Ursäkta ursäkta. Mvh ironisk som också hoppas att hennes son "blir" bög.

2013-10-28 @ 15:33:39
URL: http://minasannaord.wordpress.com
Postat av: Pia

Heja! Jo precis, har fått höra att min son har "ovanligt många" mjukisdjur, köksattiraljer och dockor (blandat med andra saker också, givetvis). sanningen är att min treårige grabb "bara" har ca 20 mjukisar och tre dockor (en handsydd bebis-pojkdocka, en alfons åberg och en flickdocka) + en fin vagn att ta dem på promenad i. Om jag haft en flicka tror jag att jag blivit kritiserad för att ha för få grejor av det ombesörjande/mjuka slaget.

2013-10-28 @ 19:11:45
Postat av: Mikaela

Åh tack och lov att jag hittat till din blogg. Det finns få stunder som jag känner mig mer som en utböling än när jag träffar andra föräldrar. Börjar tro att det finns någon hemlig klubb som en blir inbjuden till som jag inte får vara med i. Du är ju helt underbar! Äntligen lite mindre ensam och än mer övertygad om att jag inte skadar mitt barn, utan tvärtom. Tack!

2013-10-28 @ 19:13:42
Postat av: Agnes Cecilia

Varför skulle en inte kunna bli homosexuell genom påtryckningar från omgivningen...?

2013-10-28 @ 19:28:35
URL: http://warning.blo.gg/
Postat av: Michan- Beauty by M

Så bra inlägg! Sexuell läggning och kön sitter inte i en färg! Jag och min sambo får barn i April, vi vet inte kön än men vi köpte en ROSA barnvagn häromveckan. Nästan så att jag hoppas att det blir en kille så att folk kan säga:
"-Men vilken söt liten tjej"
"-Det är en kille"
"-Men varför har han en rosa vagn?"
"-Därför att han är bög" skulle jag svara då.

2013-10-28 @ 19:48:01
URL: http://beautybym.se
Postat av: oxhen

Älskar ordet parant! Totalt underanvänt och ignorerat ord. Måste börja använda mer.

2013-10-28 @ 20:55:31
URL: http://oxhen.wordpress.com
Postat av: KalleAnka

Jag tycker att det snarare är ålderdomligt att förneka inverkan av omgivning och miljöfaktorer på sexualiteten och förklara homosexualitet som en genetisk essens. Att ha sex med en av samma kön är en gärning (som i vår tid är tabubelagt) men behandlas som en identitet. Men det är på grund av tabun som identiteten skapas. Det är miljön och omgivningen som gör att homosexualitet måste förklaras som en "grej" eller ens ha ett namn istället för att man ska få utforska sin sexualitet oavsett könet partnern har. Att man kan bli bög, ja det tror jag verkligen. Vilket inte bör förvirras med att tro att det är ett val. Jag tycker att du menar väl, men tyvärr tänker fel.

2013-10-29 @ 11:10:39
Postat av: D

Håller med ovanstående kommentar (minus den mästrande tonen), tror ABSOLUT man kan "bli" bög om man har fått en fri uppfostran där man uppmuntras till att utforska alla delar av sin personlighet och sexualitet.
Att det sedan sägs att homo/bisexualitet finns i generna redan från födseln beror ju endast på att folk annars aldrig hade accepterat oss stackars homofiler. För om vi helt enkelt inte kan hjälpa våra osunda begär, ja då kan man ju tänka sig att ha förbarmande men om det skulle visa sig att någon har gjort ett aktivt val får man ju skylla sig själv om man blir lynchad. Själv har jag valt bort män från mitt liv eftersom jag tycker att merparten är ganska osympatiska och tråkiga - inte för att de är oattraktiva.
Så håll tummarna och bomba med rosa!

2013-10-29 @ 18:43:29
Postat av: carro

Alltså, jag tror inte att han blir bög av att ha rosa kläder, men däremot finns det en ganska överhängande risk att han blir tjej. Det är ju ändå en tjejfärg och man blir ju som man umgås. Det vet ju alla. Har du verkligen tänkt igenom det här? Vad är det för poäng att göra sin son till tjej om man redan har två döttrar?












Skoja. Skrattar väldigt mycket för mig själv här nu åt min rolighet, men det verkar ju som att du då och då får sådana här kommentarer på allvar. Mörkrädd blir man.

2013-10-29 @ 21:22:58
Postat av: Fredrik Åström

Du förutsätter att man föds med sexuellt ointresse för det motsatta könet.

Det är inget som forskningen är ense om. Det verkar mest vara de som är homosexuella som promotar den tesen.

Om man föds homosexuell. Så då undrar jag hur det kommer sig att man också ofta föds med stans bästa bollsinne? För det verkar ju vara en regel att nästan halva damlaget är homo- bisexuella. Vilket är långt över rikssnittet.

Dessa homosexuella konkurrerar alltså ut en massa heterosexuella kvinnor på planen med sitt bollsinne.

På vilket sätt tror du att bollsinne och sexuellt ointresse för män hör ihop?

2013-11-02 @ 20:55:08
Postat av: D

Men herregud Fredrik Åström, kan du snälla klämma fram en källa på det där med att halva damlaget är flator för jag är SJUKT sugen på att skriva avhandling om detta.

2013-11-04 @ 19:02:14
Postat av: peachbeast

Du är helt underbar! Jag älskar hur du tänker och att du är så klok. Hur som helst så kommer lilla hen i magen vara lyckligt skattad med en sådan mamma!

2013-11-13 @ 17:36:46
URL: http://supermancat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0