löskokta ägg

Sammanträffandet att få mens på självaste skärtorsdagen! Det röda blodet matchar påskens gula färg på ett härligt sätt! Och det här med äggen som aborteras flitigt över hela landet den här helgen samtidigt som mina rinner ur mig! 
Och det tar inte slut där! För Andra Mensdagen har sedan urminnes tider varit Den Värsta Dagen för mig. Alltså när LIDANDET är som allra värst både fysiskt och mentalt. OCH VEMS LIDANDE TÄNKER VI PÅ IDAG? Vad ägnar man normalt den här långa fredagen till? Jo! Åt Jesu lidande. Två flugor i en smäll! Idag har åtminstone min familj fått uppmärksamma BÅDE Jesu lidande på korset OCH Jenny lidande med livmodern. 
 
Så förmiddagen gick åt till att ligga och gråta och inbilla mig att min man ville skiljas. Kanske ville jag skiljas? Jag kände även intensivt att jag ville dö. Ja jag ska inte hymla, jag har dödslängtan varje månad.Sedan jag gick med i PMSförbundet och har insett hur otroligt många andra kvinnor som har det likdant så tar jag inte så hårt på den där dödslängtan längre. Det är typ " oj då, idag vill jag visst dö jaja, det går över". 
 
Sen ryckte jag upp mig och vi skulle åka och fira påsk hos svärisarna men då började en unge må illa så jag fick stanna hemma med hen. Och det var ärligt talat inte helt fel, hur mycket jag än avgudar mina svärföräldrar och släkten på min mans sida (för det gör jag). Istället fick jag städa i lugn och ro medan barnet spelade Minecraft. Sedan fick jag slumra en halvtimme medan barnet fortsatte spela Minecraft. Sedan såg vi en film och spelade 3 i rad hundra tusen gånger innan de andra kom hem. Och nu är jag nästan pigg igen. Imorrn kommer det vara bättre och om tre dagar är jag mig själv igen. Efter 2,5 veckors pmslidande. Sedan väntar 2 veckors ljuvaste frid innan det börjar igen. Man får carpe diem som fan de där två veckorna helt enkelt. 
 
Dagens soundtrack. Ja, lite av mitt livssoundtrack faktiskt, förutom två veckor i månaden då jag lyssnar på gladpop och fångar dagen:
 
  
 
 
Ett annat litet lyckopiller:
 
 
 
Glad påsk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0