Som kvinnor är vi alltid i "särskilt utsatt situation"

Ja det blev lite liv angående det där om porren och våldtäkten och bdsm. 
Tycker ni ska ta och läsa om inlägget faktiskt, men jag ska även förklara om och kanske rätta mig själv lite. 
 
När jag skriver som jag gör och jämför med pedofiler hit och dit, så skriver jag liksom med männen som utgångspunkt. Jag tänkte inte ens på kvinnor. Därför att själva GRUNDEN i inlägget jag skrev är frågan: HAR KVINNOR egentligen någon egen sexualitet? 
 
Så nej jag menar inte att ni kvinnor som gillar bdsm och analsex och halsmandelssex och allt där emellan är ÄCKLIGA och jag menar inte att det är ERT FEL och jag menar inte heller att kvinnor får SKYLLA SIG SJÄLVA.
 
Jag menar, bland annat, att den sexuella revolutionen på 60 och 70talet inte gjorde oss fria ett enda jäva dugg. Vår sexualitet hålls emot oss lika mycket nu som då. För blev kvinnor som tex spelade på sin sexualitet eller ens antydde att de hade en sexualitet, bestraffade för att man tänkte att SÅ GÖR INTE KVINNOR. Sådana kvinnor sågs som avvikande och annorlunda.
Lika mycket då som nu använder man vår sexualitet emot oss när man i domstolar friar våldtäktsmän när man menar att "vissa kvinnor" faktiskt tycker om våldssex och därför kan men inte avfärda det faktum att offret kanske faktiskt egentligen njöt. 
Jag funderar kring om det kanske är dags att sätta upp RAMAR för den heterosexuella sexualiteten igen? Så att ingen domstol någonsin ska kunna säga "vissa kvinnor gillar faktiskt att bli grupp-påsatta med en glasflaska tills det blöder i fittan på dem". 
Jag VET att det är lite motstridigt att skriva så för ja, då BEGRÄNSAR vi ju återigen den kvinnliga (och den manliga) sexualiteten. Men ärligt, gör det egentligen så särskilt stor skillnad? 
 
För HUR begränsade är vi egentligen inte renda nu? HUR hade den kvinnliga sexualiteten kunna se ut om den hade fått chansen att växa och utvecklas utan männens ständiga påverkan. Jag undrar hur vår sexualitet hade sett ut om vi inte alltid hade varit underställda männen, om våra kroppar inte alltid i första hand existerat för att tillfredsställa män. 
 
Och det är inte bara bdsm och halsmandelsknull som jag ifrågasätter. Penetrarion tex, FIXERINGEN vid penetrationen både inom porren och Svenssonsex. Analsex. Förspel. ROMANTIK överhuvudtaget, ifrågasätter jag. Och undrar HUR det heterosexuella sexlivet hade sett ut om män och kvinnor knullade jämlikt. Det gör vi nämligen inte och kommer troligtvis aldrig någonsin att göra, iaf inte så länge det inte ÄR jämlikt könen emellan. 
 
Ibland tänker jag att vi egentligen blir våldtagna hela tiden. Att allting kanske är våldtäkt. För som kvinnor är vi alltid "i särskilt utsatt situation"...
 
Sen har jag absolut inte TÄNKT KLART här ännu, hör ni väl. Jag håller på och tänker. Och jag återkommer när jag har tänkt klart. Tills dess får ni gärna fortsätta tänka i kommentarsfältet!
kram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0