Min Mors Dag

Min mors dag. En fin dag. En dag för mig. Mor. Till två. Snart till tre. 
 
Jag blev väckt med paket och blommor på sängen.
 
Fick en statyett av Jungfru Maria som jag hade önskat mig samt en vacker kruka. 
 
Vid frukostbordet fick jag kill på båda armarna av båda barnen, coca cola light och annan lyx!
Eftersom det var min dag fick jag bestämma vad vi skulle göra. Jag bestämde att vi skulle Ut I Naturen. Tyvärr ösregnade det större del av dagen, men en kortis på vår favoritplats hann vi med i alla fall. Ingen fick klaga och om man ändå behövde göra det fick man göra det endast till den ljuva fadern denna dag. 
Sen åt vi glass och gick på loppis. Eftermiddan och kvällen spenderades vid svärisarna som bjöd på resturang. Jag fick rödspätta med potatis och remouladsås. Satan i helvite vad det var gott!
Nu luktar det både syren och liljekonvalj hos oss. 

Kommentarer
Postat av: Nina

Det kallar jag MORS dag, dom har ju fattat vad det handlar om.
Men du VAR HITTAR JAG LILJEKONVALJ??

Svar: vi har det i skogen bakom huset! i skogar, hittar man dem. Ofta bland lövträd har jag en känsla av, puss
jenny persson

2013-05-27 @ 22:43:49
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Annelie Mannerström

Verkligen mysigt! Min dag var mindre lyckad... Har inte lyckats få maken att fatta det här med mors dag än. Men jag stretar på! Endera dan ska han med på tåget. :-)

2013-05-28 @ 10:01:44
URL: http://caranlachiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0