le dräktighet

Har mått illa från och till hela dagen idag. Fick världens illamåendeäckel mitt under inspelningen av veckans podcast, tråkigt nog. Botades med mat. Men det är så jävligt att man inte får småäta. Gud vad jag skulle vilja småäta. Mariekex. Valfri kolhydrat bara. Ner i magen. Bort med äcklet. Men det får jag inte. Jo. En morotsstav kan jag ju ta. Eller suga på nått litet solrosfrö. Mmmm, det är ju....gott....
 
Kan inte äta kött längre. Det är väl för jävla lustigt. Fram tills jag blev dräktig har jag lagat KÖTT till familjen flera gånger i veckan och bara VRÄKT i mig (med en fd vegetarians mått då alltså..) men så fort den lilla började gro i mig så ba NEJ! Det går inte! Kött är så jävla dött och obehagligt. Celler från levande väsen. Uuuuuh vad äckligt det är när jag tänker på det. 
Lagade min världsgoda köttfärslimpa ikväll. Fick inte ner en bit. Kunde inte ens smaka. FAST MIN BEBIS BEHÖVER JÄRN! Men det går ju inte! 
Jag måste börja äta broccoli. Och jordgubbar. Varje dag. I mängder. Lilla lilla Heath som bara längtar efter att mamma ska svälja ner en stor blodig biff full med härligt järn. Får bara broccoli. Och solrosfrön. 
 
 
Oj nu blev jag jättesugen på inlagd rödbeta här också. Undrar om det finns på Statoil? De har ju öppet till midnatt! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0