Genustips

Här kommer ett litet genustips:
 
PLUSPLUS.
 
 
 
PlusPlus består av små plus i plast. Som man kan sätta ihop hur som helst och bygga tredimensionella grejer av det. 
För alla med genustänk så är det här helt enkelt bästa grejen, eftersom plusplus inte på något sätt är könat. Du utgår ifrån små plastplus i olika färger och bygger därefter vad du önskar. En person kanske, som inte på något sätt egentligen ser ut som tex Legos färdiga personer utan en person som du får använda din fantasi för att se att det är en person.
 
Jag älskar främst det könsneutrala och nästfrämst det fantasieggande. Du bygger och sedan ÄR det saker. 
Mina ungar sitter i timmar med plusplus:et. Och SKAPAR. Drakar, robotar, bilbanor, bokstäver, prinsessor och torn och staket och skruvar och jag vet inte allt. Sedan leker de med sina skapelser. Och sedan tar man sönder det och börjar om. 
 
Lego kan ta sig i röven med sitt vidriga könande på alla jävla byggsatser. Plusplus är nya grejen. Känns väldigt mycket back to basic, men ändå väldigt nytt och spännande!
 
5 plus(plus)!
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Tack!
Vilket underbart tips! Jag satt precis och grunnade på vad jag ska köpa till min 2,5-åring. Jag tycker att det tar emot att köpa de flesta leksaker eftersom de dels känns begränsande, dels är dyrt skit av dålig kvalitet.
Nu vet jag vad jag ska köpa!!

2013-05-08 @ 08:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0