bästa dagen

Helvete vad trött jag är. För första gången känner jag att min trötthet eventuellt kan hänga ihop med mitt havandeskap. Är så jävla slut.
Läste igår att bebisen, i vecka tolv, är ungefär lika stor som en knuten mansnäve. Såg att det har börjat puta lite smått nu, men det är lååååååångt kvar innan det kommer att synas. Har man en kagge innan brukar det ju ta ett tag (förutom för Blondinbella som ju hade värsta bebisbulan redan i v 12). 
 
Har haft bästa dagen, hur som helst. 
Ungarna och jag cyklade till förskolan. Det har vi gjort de senaste veckorna och det är kanske det bästa jag börjat med på mycket länge. Annars brukar jag gå när de cyklar (det har känts tryggast så, att åtminstone en av oss har fötterna tryggt på jorden så att säga..)men nu har jag också börjat cykla. På vägen TILL förskolan tar vi det lugnt. Jag måste vara högljudd och lite sträng eftersom det är flera övergångsställen att ta oss över. Men det är mysigt ändå. Det bästa är hemvägen. När vi tagit oss över alla övergångsställen och når den långa skogsvägen så brassar vi. NU KÖR VI FORT SOM SAAAATAAAAAN, skriker vi och så cyklar de det fortaste de kan ända hem. Jag cyklar efter och håller koll men kan cykla rätt fort jag också för satan vad de kan trampa nu alltså! Vi tjoar och tjuter av farten och de trampar så fötterna nästan glöder. Sen vilar vi oss i trädgårn en stund när vi kommit hem. 
 
Efter att jag lämnat barnen gick jag till min brorsa och vi körde de 5 milen ut till morsan. Stannade och köpte prinstårta. Jag hade plockat liljekonvaljer och brorsan hade köpt öronhängen och så åkte vi ut och firade mors dag i efterskott eftersom morsan var bortrest i söndags. 
Det var mycket länge sen vi var tillsammans bara vid tre. Senaste gången troligen 2010 när jag gifte mig och morsan och brorsan tog med mig till Stockholm där vi bodde på hotell i två nätter och gjorde mysiga saker. 
Vår farsa dog när vi var 14 och 15 så det är liksom de som är Familjen, plus mammas sambo, men han jobbade idag. 
Vi har ätit, suttit på altanen, gjort en liten utflykt och sett hur arbetet fortskrider hos Ulrika och sen brassade jag och brorsan tillbaka in till stan igen. Min bror lyssnar uteslutande på musik från 90talet så nu har jag diverse slagdängor i skallen efter våra två bilresor idag. DR JONES JONES, CALLING DR JONES DR JONES DR JONES GET UP NOW. 
 
Brosan och jag
 
 
Sen var det direkt till förskolan och årets arbetsochgrilldag där. Jag städade ett förråd tillsammans med en av pedagogerna. Det var hitt sum i helvite och jag höll på att stupa tillslut. 
På kvällen grillade vi allihopa och satt och snackade skit. Ungarna har alltså vart på förskolan mellan 09 och 18.30 idag. De stupade vid 20.00.
 
 
Ni som läser här och gillar det får gärna prenumerera på bloggen via bloglovin . Ni är väldigt många nya och om det är nått ni undrar så är det ju bara att fråga. Det känns så konstigt om jag skulle skriva någon slags presentation här efter typ 10 år som bloggare... Eller ska jag göra det tycker ni? 
 
Puss på er
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag älskar verkligen din blogg. Helt fantastiskt. Hittade den för ett par veckor sen genom LD, så nu bläddrar jag i ditt arkiv varje kväll.

2013-05-29 @ 23:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0