de små barnen

 
I
 
Nu kommer snart de små barnen hem. Klockan 00.00 kommer de hem och då har de vart borta i tre hela dygn. Det var länge sedan de var borta så länge ifrån oss och det har verkligen känts i mitt modershjärta så att säga.
Varsin liten ros och lite sommarslöja ska stå bredvid deras sängar när de vaknar imorrnbitti.  
 
Idag sov vi länge och idag har vi pysslat inför Barnens Hemkomst. David har pysslat om deras pool. Gjort rent den och trixat med poolens många olika system (som han har byggt...). Jag har städat deras rum. I regel brukar de få städa själva, alltså, hålla ordning på grejerna medan vi dammar och dammsuger där. Men bådas rum såg ut som två bombnedslag så nu plockade jag ordning på grejer och gjorde rent. Lyssnade på både Liv Strömqvists och Jonas Gardells sommarprat och Värvet med Britta Persson hann jag också med. 
 
Ikväll stack vi ner och käkade på resturang och sen åkte vi runt med bilen en stund. Det älskar jag. Min favoritromantiska grej att göra med min man är att åka bil. Han kör. Jag sitter bredvid. Så pratar vi oavbrutet. Ibland måste jag vrida upp radion på max när det kommer någon jätterolig sång att sjunga med i (typ Toto) och då ler han milt. 
Ikväll stannade vi och plockade blommor på olika åkrar och vid dikesrenar. 
Jag har alltid älskat Brudbröd (som vi kallar den här på Gotland iaf) men morsan har alltid sagt att "den vissnar så fort man tar in den". Ikväll kom jag på att jag är vuxen och bestämmer själv. Så jag plockade en stor bukett och ställde på trappan. Man är ju ändå sin mors dotter..
Så hittade vi ett helt fält fullt med vallmo och plockade lite där med. 
 
 
Och nu sitter vi här och väntar. Har verkligen gjort det bästa av våra tre barnfria dagar. Men längtat hela tiden. Efter de små solskenen. Snart kommer de och inatt ska vi sova med deras små kroppar emellan oss. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Underbart för er. Men jag blir så jävla avundsjuk att jag pallar faktiskt inte ens läsa hela. Barnfri tid alltså ÅHHHÄÅÅHÅÅHÅÅÅHÅÅ ORRGASSSM

2013-06-25 @ 22:34:19
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0