heaven can wait we´re only watching the skies

Här sitter jag nu bredvid en man som doftar som en hel sommaräng! 
Vi har varit på Spa. Eller han, rättare sagt. 
Jag gjorde det lite ovanliga och gav honom 1.ansiktsbehandling 2. massage i julklapp.
Det är folkhälsans fel. Folkhälsan som jag läste påuniversitetet förra året och som lärde mig att män har kortare livslängd än kvinnor, män tar sämre hand om sig osv osv i en oändlighet är män sämre än oss och därför dör de också tidigare.
Och eftersom jag har döden med mig vart jag går tittade jag på min man, såg hans stressade blick och tänkte "hjärtinfarkt" direkt. Så då bokade jag in honom. Sedan fick jag pengar till övernattningpå hotellet i anslutning till spa´t i julklapp av morsan och så passade vi på att utnyttja det nu på min birthday.
 
Fi satan vad härligt vi har haft det. Mest kanske våra jätteintressanta samtal. 
Vi läste tex i tidningen här om dagen att "medelsvensson- familjen" tydligen har en inkomst på ca 50 000 i månaden och utgifter på ca 35 000. Fi fan vad vi har gottat oss åt det hela helgen! 
Det är ju helt jävla sjukt! Bara den grejen att få in 50 000 i månaden! Ha ha ha, den summan känns helt jävla sinnessjuk för oss!!! Men det VÄRSTA- utgifter på 35 JÄVLA TUSEN I MÅNADEN! HERRRRRRRREGUUUUUUD som Björn R skulle säga! 
Trots att vi inte är i närheten av varken den inkomsten eller den utgiften så har vi det Bra. Det är det vi har gottat oss åt. Vi lever inte i lyx och flärd men vi har mat på bordet och är lyckliga. Trots att medelsvenssons utgifter är sjukt mycket mer än vad vi får in per månad! 
 
Så har vi suttit och gottat oss på vår LYXHELG. Då vi lagt (för oss) en massa pengar på ren lyx och flärd. Utan att skämmas för det. 
 
I fredags firade jag födelsedagen (28...FI FAN FI FAN FI FAN DÖDSÅNGEST!!!) med familjen och delar av släkten. Jag hade Vägrat bakning detta år för jag orkade inte. Den 1 mars fyller maken, stora den 22 mars och lilla den 6 april. Jag bakar liksom nonstop de veckorna. Så därför unnade jag mig en bakningsfri födelsedag till mig själv! 
Så igår blev jag väckt av barnens skönsång. Fick paket. Presentkort på en bok, en egenvävd minimatta av min stora(den bästa presenten!), en pusselmatta (??!!vi köpte ett 1000bitars pussel av det kungliga slottet till oss själva i julklapp nämligen och tänkte att det skulle bli vår nya hobby!) och så sa han att en Robyntshirt var påväg på posten. Okej. Mhm. Kul. Tack för pusselmattan älskling. Liksom.
Men sen när vi kom ner i köket och skulle äta frukost (cola light och bullar) stod där ett superstort paket som visade sig innehålla en annan sak jag hade önskat mig, men inte trott att jag skulle få. Nämligen ett promenad/löpband!
Nej, detta var ingen PIK från min man, jag lovar. Jag har faktiskt uttalat att jag önskar mig det. Inför årets planer tror jag det är en bra grej för mig att ha. Och så fick jag det!
Skitfult och skitstort är det naturligtvis och vi har egentligen inte alls plats för det. Men jaja. Nu har vi det. Barnen tyckte det var skitkul också.
Alla provade det och sen åkte vi och lämnade ungarna hos deras farmor och farfar innan vi brassade vidare till Fröjel Resort.
Där badade vi och bastade och käkade middag och gjorde lite gymnastiska övningar på rummet (..) och drack öl och jag rökte en cigg och maken var på behandlingar och jag lyssnade på podcasts under tiden och målade målarbok (för det älskar jag) och så pratade vi hela tiden. 
Fi satan i helvetes jävla skit vad jag är kär i honom. HAN ÄR MITT HJÄRTAS FRÖJD OCH GLÄDJE!!!!
 
Idag åkte vi hem. Har spelat spel med ungarna ikväll och sedan fick den yngsta ett raseriutbrott som varade ungefär resten av kvällen. 
Vi satt och såg på bilder från när hon var liten bebis och jag insåg då att hon har varit samma, argsinta, härliga person sedan den dagen hon föddes. Vi såg bilder på när hon skulle lära sig gå. Hon var sen med det. Och hon HATADE det. På bilderna TVINGAR hon sig fram med en gåvagn och skriker och gråter samtidigt. Jag minns det som igår. Det var ju inte som att vi tvingade henne. Men hon hade bestämt sig för att hon skulle gå, trots att hon HATADE DET och så gjorde hon det, skrikande och arggråtande. 
Ikväll blev hon sur över att återse bilderna från sin småbarnstid. Hon ville inte se bilder från när hon var liten.
 - JAG ÄR JU STOR NU!!!
Hon svär också, som en borstbindare. Satan och jävlar och så "jag blir förbannad på dig!". Senaste uttrycket är:
 - Men du är ju dyngsur på mig! Jag tycker inte om det! 
Min stora, älskade argbigga. 
I think she´s got it from me.
 
Imorrn blir det ovanligt tidig podcast inspelning med Nina och så ska jag ha hund också. Gå promenader. Och så ska vi leka med bästekompisarna efter förskolan. 
 
Och ja. Det känns helt okej att vara 28 år faktiskt. Eller nej. Där ljög jag. Fy fan vad det känns förjävligt att ytterligare ett år har gått och att jag snart är 30 och blir mer och mer 30åringslik och att döden hela tiden naffsar mig i hasar känns det som och att min hypokondri snart inte vet några gränser.
Men jag kan ju stå ut. Tack vare mitt hjärtas fröjd och de där små arga barnen som är mina. Och bästekompisar, podcastande och hundpromenader och dagar som blir ljusare och ljusare nu. Jag håller mig vid liv helt enkelt. 
 
Alla tuplaner jag fick på 28årsdagen
 
Pulkabarnen
 
Min tonåriga kusin  Jonna bor i vår gårdsstuga. Här är hon inne hos oss en kväll och läser berättelsen som vår stora skrivit om henne och idolen Justin Bieber. "Jona och Jastin" är titeln på mästerverket. 
 
Den argsinta. Här väldigt glad dock, eftersom hon precis klarat det sista steget och blivit helt blöjfri!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ja, visst är det sjukt vad pengar folk tjänar! Å ännu konstigare vad de gör av med alla pengar på sen... Låter som ni hade det fantastiskt i Fröjel! Perfekt! Årets planer?? Vad har jag missat?! Puss kram

2013-01-21 @ 01:57:38
Postat av: Johanna

Shit, 35.000 kr i månaden i utgifter?
Vad var det för artikel. Hade varit intressant att läsa. Sorgligt vad folk konsumerar.
Å 50.000 kr i månaden? Måste varit innan skatt va? Men het sjukt att folk väljer att göra av med så mkt på säkert ingenting.
Samt att folk köper hus för flera miljoner å betalar ränta för massvis med pengar.
Är väldigt tacksam vi fyndade hus å att det gör inget att halva är orenoverat. Vi bor billigare än de flesta :-)

2013-01-21 @ 17:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0