Höst i Brunheten

 
Flickan i sovrumsfönstret. Äntligen är vårt sovrum klart. Det tog ett år. I sovrumsfönstret passar både barn och katter så bra. 
 
 
Inför Sundsvallsresan. Typ alla hade fyllt år så jag fick pyssla som satan. Har precis köpt stämpar och det syns ju ganska tydligt! Jag profilerar mig numera som Stämpelkvinnan
 
Höstpyssel i trädgården. De räffsar. Poolen hänger på tork. Ja jag vet att gräsmattan är död där poolen stod i år. Men det skiter jag i. Vi ser det som ett sommarminne!
 
Nämnde jag att vi har köpt en ny tv? Med inbygd 3D? NEJ vi är inte gjorda av pengar, men maken fick ut ett tidigt arv kan man säga. Och eftersom han Högsta Dröm sedan urminnes tider har varit att flytta vår billiga, lågbudget platt-tv upp till sovrummet och köpa en skitstor, ny tv till vardagsrummet så lät han nu den drömmen gå i uppfyllelse. Karlar alltså. Jag har också fått önska mig något och nu väger det mellan utrustning till två nya rabatter eller en liten hund. Vi får se vad jag beslutar mig för. Hur som helst så skäms jag för den där tvn. Vad säger man till barnen liksom?  
- "Nu har vi köpt en ny tv här, för den andra var lite för liten och hade ett pinsamt dåligt märke. När vi ska se på denna husets dyraste detalj, sitter vi i husets näst dyraste detalj, den enorma supersoffan, som vi köpte för förra årets julklappspengar, eftersom förra soffan var för liten, ful och obekväm. Liksom tv:n var den alltså helt funktionell, men ni vet hur det är barn, det är ju utsidan som räknas! Nu skiter vi väl i barnen i Afrika tycker jag och åker och storhandlar på Ica Maxi för 2000 kronor. Om ni prompt vill det kan jag ju hålla ett litet föredrag för er på vägen dit om att det faktiskt FINNS barn som faktiskt inte har råd med skitstora tvapparater, men ni lär er ju ändå ingenting av det eftersom det är vad man GÖR och inte vad man SÄGER som räknas så jag tror jag skiter i det och kör Kapitaliststilen fullt ut. Ni är ändå förlorade. "
 
När det är höst ska man vara inne och mysa. Jag och L provade våra finaste kjolar en dag medan regnet strilade. Dansade lite fulbalett och kände oss härliga. 
 
När man inte har något körkort får man till fots gå 15 min (30 min tur och retur) till dagis och hämta guldklimparna i ur och skur. Igår var det skur. Men det var mysigt ändå. 
 
Jag hade visst vart en Väldigt Bra Fru, för igår kom maken hem med rosor. Ja cyklamen där bredvid ser lite deppig ut. Ska vattna på den idag. 
 
Här är årets fröskörd som nu ligger på tork och väntar på våren. Detta är alltså fröer som jag själv skördat från årets odlingar. Jag passar även på att stjäla frön lite när jag kommer till, nu senast från den vackra trädgården på Fridhem. Att inte fler gör så. 
Hösttrappan
 
Vi tog in trädgårdsmöblerna i helgen. Det ser lite tomt ut. Tomatplantorna ser ut som skelett. Några platsstolar lämnades ute för eventuella playdates så att mammorna ska ha någonstans att sitta. I påsen på trappan ligger uppgrävda dahliarötter som nu ska in och vårdas ömt tills våren. Ja. Nu är det slut på sommarns gröna dagar. 
 
 
HÖGT I DET BLÅÅÅÅÅÅ.....FLYGA SVALORNA ÅT SÖHÖHÖHDER....TRANOR OCH GÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSS....LÄMNAR ALLA SOMMAREEEEEEEEEEEN...osv osv

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Mina ringblommor blommor än, som jag sådde i våras med fröna jag fick av dig när jag fyllde år.

Svar: Bra. Kom ihåg att samla ihop fröna när de har vissnat så kan du så fler nästa år! <3
jenny persson

2012-10-16 @ 20:01:57
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0