och jag vill ta dig dit där hundarna kan springa runt

 
Nu har vi sagt ja till att ta hand om den här dåren medan hans husse och matte är i Thailand över vintern.
Jag har redan ångrat mig tusen gånger. Jag ångrar mig och tar tillbaka det ca hundra gånger om dagen.
När han jagar mina katter ångrar jag mig.
När maken råkar lägga armen på mitt hår i soffan och jag skriker till lite och hunden kommer springande som ett skott för att se hur det är med mig tar jag tillbaka det.
När han far iväg och ställer sig i givakt vid minsta läte från kattluckan ångrar jag mig.
När jag ser hur han ständigt håller koll på mig och hela tiden återvänder till mig när jag släpper honom lös i skogen tar jag tillbaka det. 
 
I ena sekunden befinner jag mig i absolut förtvivlan. VAD GÖR JAG FÖR FEEEEEL!!!??
I andra sekunden är jag stolt som en höna över hans välartighet. 
Det är, men andra ord, inte särskilt stor skillnad på att ha en hund och ett barn. I alla fall inte känslomässigt. 
 
Eftersom han just nu skrämde slaget i vår gaykatt Russin är jag på nersidan just nu. Tänker att HUR SKA DET GÅ! Hela jävlar vintern! 3 katter och en hund på 40 kilo. Som jagar katterna. KÄRE JESUS hur ska det GÅ?!!
 
Han bäddar åt sig överallt. Varenda matta i huset ligger i högar som han krafsar ihop och lägger sig på. Han äter allting han kommer åt. Drar sig inte från att stjäla pizzakanter från bänken. Han vill ligga vid dörren och ligger han inte ner travar han runt runt i huset för att hela tiden ha koll på vad flocken gör. Vi alltså. Vi är hans lilla flock. 
Han sitter gärna i ens knä... Placerar sin stora håriga rumpa i knäet på en och sätter sig tillrätta. Hans päls är lång och mjuk och fin att borra in ansiktet i. 
Kommer katterna för nära och fräser blir han rädd. Stora hunden på 40 kilo. 
Ja han är sannerligen en fin hund och det är jobbigt att behöva slitas mellan honom och katterna. Jag älskar ju katterna också. Men när de är i närheten måste i princip all min uppmärksamhet gå till hundis.
Förutom på nätterna. Inatt sov kattungen som en halsduk över min hals. Hårt tryckt emot mig. Min lilla gosekatt.
 
Ja ni hör. Det är ju inte klokt vilken nörd jag har blivit. Djurnörd.
Barnen har bott hos mamma inatt så det är lite därför jag faktiskt kan nörda ner mig i djuren. 
 
Ingen sovmorgon fick jag, utan gick upp kl 8 och rakt ut i skogen. Det var ljuvligt. Det passar mig verkligen att ha hund. Allting med hund passar mig. Förutom det att han jagar mina katter. Vore det inte för det så vore allting perfekt. 
 
Var uppe och såg Dirty Dancing i torsdags. Ska skriva om det för er om en liten liten stund.
 
Puss på er
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jbw

Vattenspruta när hund jagar katt, har jag hört. Och provat. Helt ofarligt och väldigt effektivt. Istället för massa skäll och tråkiga miner. Funkar lixom, & lycka till. ;)

2012-11-22 @ 20:27:48
URL: http://Johnbloodywho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0