döden döden

Jag tycker vi fortsätter på tema döden. Det är ju faktiskt väldigt passande så här i Allhelgonatider!
Låt oss ta en titt på hur döden kan se ut. 
 
 
 
Så här jävligt kan det vara. Det här är den VÄRSTA dödsscenen jag vet. Jag grinar ALLTID. Och jag minns CHOCKEN som igår. När jag gick på gymnasiet gick SPUNG på tv. SPUNG är det BÄSTA BÄSTA BÄSTA tvserie som någonsin gjorts. Torka aldrig tårarna, våra vänners liv, hubbottarna, alla kan slänga sig i väggen om de skulle jämföras med SPUNG. 
Karaktärerna i SPUNG var våra kompisar, liksom. De var vi. 
Och så dog Pelle. Fy fan. Jag glömmer det aldrig. 
 
 
 Den mest klassiska av alla klassiska dödsscener. Glömmer aldrig heller den här. Jag var 12 år och jag och min bästis satt praktiskt taget i knät på varandra, FASTKLAMRADE i varandra, när filmen var slut. Detta var den första film jag grät till. 
 
 
Döden kan ju även ha en mer humoristisk touch. Killinggänget gör det bra får man säga!
 
 
Frågan är ändå om inte Astrid gör det bäst av dem alla. Så enkel och mänsklig skildras både döden och sorgen i hennes filmer. Lilla SkallePär. 
 
 
Så. Det var Dagens Död från mig!

Kommentarer
Postat av: Anna

Älskade också Spung! Jag och min make följde det slaviskt när vi nyligen hade blivit ihop. tror att Pelle dog när vi just flyttat in i vår första gemensamma lägenhet. Sorgen! Dessutom är Bigmouth (också från Queen is dead-skivan) min begravningslåt. Fast jag hoppas ju verkligen att mina barn ska vara gamla och gråhåriga när det är dags att spela den på min begravning.

2012-11-04 @ 03:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0