min lilla hobby

Jag har en liten hobby.
Snart har jag nog lyssnat igenom hela jäkla arkivet av Sommar i P1. Sommarpratare alltså.
Nu ska ni få länkar till några av de bättre sommarpraten jag har hört.
Nu senast har jag, tex, lyssnat på Monika, en småbarnsmamma vars man gick bort i cancer. Hon valdes som "lyssnarnas eget val" och pratar om döden. Man grinar nästan oavbrutet.
Petra Mede berättar om sin kamp med den kroniska värken i ryggen och ger alla långtidssjukskrivna en röst på ett smart och roligt sätt.
Morgan Alling berättar om sin svåra barndom som han även har skrivit en bok om.

Laila Bagge förvånar en lite när hon berättar om sitt liv i allmänhet. Hon krossar ens fördomar om henne lite.
David Batra pratar om när han fick barn på ett roligt och lite gripande sätt.
Marit Bergman låter lite nervös i början. Men jag älskar henne och har älskat henne sedan urminnes tider och allt hon säger är smart och viktigt. Här bland annat om Avundsjuka.
Och detta var alltså bara början.

finaste Marit

den här låten ska jag hjärntvätta mina döttrar med:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0