...

Suttit i diskussioner med diverse människor som av olika orsaker vill minska eller helt strypa invandringen. Det är faktiskt ganska lärorikt. Tex har jag lärt mig att inte klumpa ihop dem. Någon vill strypa invandringen helt. Någon är helt klar över att i princip all brottslighet i Sveige begås av invandrare. Andra diskuterar brottslingar i det stora hela och vill se skärpta straff för alla, osv. Och några älskar förmodligen Adolf Hitler.
För det andra har jag förstått att det är väldigt svårt för en person med främlingsfientliga åsikter att förstå hur jag kan tveka inför att skriva negativa texter om islam och invandring i rädsla av att misstas för " en av dem". Och det kan jag förstå. Jag fattar ju heller inte varför de verkar vara nästan rädda för vänsterfolk heller.
De är så himla arga, de här människorna. Känner sig otroligt förtryckta vissa av dem.
Vissa är så arga att de helt enkelt inte klarar av att diskutera utan att vara elaka. Andra försöker "braina" ut mig.
Någon hävdar att jag som gotlänning (väldigt lågt invandrarantal) har något att säga till om. Men jag har väl bott i storstäder. Levt tillsammans med en iransk man. Och det var inte så farligt faktiskt.
Och ja..det är ju konstigt att så väldigt många människor kan sitta och dra slutsatser om hur det ÄR (i muslimska länder, i muslimska familjer, i muslimska kyrkor osv) utan att någonsin satt sin fot i ett muslimskt land, eller innanför en muslimsk familj dörr eller i en moské..
Eva Bofride skickade denna till mig. Och den är till dig, Mats Hansson. Kanske förlarar den lite bättre vad jag menar.
LadyDahmer har förklarar också på ett bra sätt.

Kommentarer
Postat av: Mats Hansson

Jag finner detta ngt förvirrande. Att SvD-gubben blir skraj och därför hellre är tyst är begripligt. Och Dahmer vill blott inte beblanda sig, en sorts rasism. Som jag ser det ska man alltid föra fram sin åsikt, utan att snegla åt ena eller andra hållet, utan att ta ngr hänsyn hit eller dit (i alla fall inte när det handlar om politiska frågor). Det är för mig det enda vettiga. Därför kommer jag väl heller aldrig att bli politiker, ngn partipiska skulle aldrig bita på mig, snarare tvärtom bara gör mig mer obstinat.

2012-05-21 @ 12:17:50
Postat av: Karl Martell

En person som inte vågar stå för vad man tycker utan att snegla på andra går inte att ta på allvar. En sådan person tycks inte lita på vad han/hon själv säger.

2012-05-22 @ 21:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0