gräset är alltid grönare på gaysidan

I affären idag köpte jag

*snus
* treo
*ben&jerry cookie dough

Jag vet inte om jag behöver så mycket mer i livet för att vara lycklig faktiskt. 
Har grälat med min man i ganska exakt 24 timmar nu och nu får det vara nog. Packar vagn och ungar och går bort till bästa Sandra och stannar där tills det bli kväll. 
Vad vi grälat om har ni inte att göra med och inte heller behöver ni tro att det är skilsmässa och grejer på gång. Men man MÅSTE ju kunna skriva i sin blogg att det ibland är JÄVLIGT JOBBIGT och tröttsamt att vara gift. 

Jag undrar om det är lättare att vara gift med en tjej. Hur som helst så vill jag, dagar som dessa, väldigt gärna tro det. Jag har vill ha min gröna gayäng att drömma om. På den gröna gayängen är gräset alltid lite grönare än på vår gråa heteroäng. Lite lyckligare. Lite mer färgglatt. Må mina döttrar walk on the gayside i livet. Själv får jag väl tappert harva vidare på min gråa heteroäng, plantera så mycket jag kan och hoppas på grönare dagar.

Amen

Kommentarer
Postat av: Mats Hansson

Kan inte låta bli att fnissa lite. Ena dagen på små moln, andra störtförbannad. Jo, så kan det vara.

Svar: ja men det är ju så livet är! i alla fall när man är KVINNA!! =D
jenny persson

2012-06-16 @ 16:11:01
Postat av: c

En av mina bi-vänner brukar säga att kvinnor är känslomässiga terrorister som använder dina egna knep mot dig så gräset kanske inte är så mycket färgladare. :)

Svar: nej hu...detta ville jag inte veta!! jag vill leva kvar med drömmen om den andra sidan!!
jenny persson

2012-06-16 @ 18:48:31
Postat av: Elin

Haha, jätteroligt faktiskt! Hetero och gayäng. Har precis börjat läsa din blogg. Kommer definitivt fortsätta! Så du vet.

Svar: Jag har hört att queer, bi och trans-ägnarna är fin också! Kul att du stannar!
jenny persson

2012-06-17 @ 21:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0