förlossningsberättelse!

Nu är vi 4 människor, två sniglar och sju katter i den här familjen.
Uuuuh jag börjar nästan grina bara av att skriva det. Men igår kväll födde vår katt 5 små kattungar!
SOM vi har väntat! 

Så här kommer nu, 

Pussels förlossningsberättelse, ur min synvinkel :)

Jag märkte redan på dagen att något var på gång. Bland annat gick hon in i kartongen vi gjort i ordning åt henne och la sig en stund. Hon var väldigt gosig och vi hade ett långt och mysigt gos en stund medan vi var ensamma. Hon hade dock svårt att ligga still märkte jag.

På eftermiddan var jag barnvakt åt våra vänners två barn, samtidigt som jag förberedde kvällens middag för barnens pappa och storebror, så jag glömde bort kattu lite. 
Vi hade alltså 4 småbarn, en 13åring plus pappan från den kompisfamiljen här och när jag var på väg ut till trädgårdsmöbeln med efterrätten när katten plötsligt börjar skrika och liksom släpar rumpan efter sig i kramper. 
Hon sprang runt på en massa ställen, skrikande och med hela magen som drogs ihop i kraftiga kramper. Kartongen dissades, skrubben dissades, dotterns säng dissades innan hon slutligen helt enkelt började föda i jakt på ett bra ställe. Så det blev på barnens lekmatta (den har en sån där bilbana som motiv) som nedkomsten ägde rum, i alla fall för tre av ungarna. 

Jag och maken turades om att vaka, då hon tydligt visade att hon ville ha någon där. Vår kompisfamiljs 13årige son ville också vara med och medan jag vinkade av gästerna vakade maken och 13åringen över katten.

Tillslut skulle barnen gå och sova och då lade vi upp ungarna i kartongen och lämnade dem ensamma och snart flyttade sig Pussel över till kartongen.
Då bar vi ut den i köket. Hela kvällen har vi strulat med barn som inte kunnat sova och under tiden klämde hon ut två till. Vår 13åriga favoritkille stannade till 21 och fick vara med om sitt livs första kattungefödsel ikväll. Han pratade tillslut vant om moderkakor och navelsträngar <3 

Alla 5 ungar är svarta med lite olika vita mönster. Av den där "slödderkatten" som Pussel hängde med i mars syns med andra ord inte ett spår. Han var BRUNSPRÄCKLIG med en massa ärr och var ärligt talat en av de fulaste katterna jag sett. 

Det är så varmt och mjukt här hemma nu. Vi pratar med milda röster och serverar Pussel kattmat på silverfat i födeselbädden. Hon behöver inte ens resa sig upp. Hon satt nyss och tittade förvånat på sina 5 ungar som krälade runt i korgen bredvid henne. Vad konstigt det måste vara! Nu är hela hennes värld förändrad för nu har hon blivit mamma! Det är så man blir grinsugen!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Underbart!

2012-06-19 @ 08:07:04
Postat av: Johanna

Jag blir också helt gråtmild.. Fantastiska Pussel att klara föda 5 st bebisar bara så där...

2012-06-20 @ 07:31:04
URL: http://vitahusett.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0