blå

Gud. Vad nytt. Det ALLRA BÄSTA är att man nu kan TIDSINSTÄLLA inlägg här på blogg.se. Tack Jesus för det.

Idag är jag upptagen och springer på olika kusinerns olika skolavslutningar. 
Har vart och shoppat en blå blommig klänning samt ett par blå blommiga skor åt mig själv idag. Jag känner mig med andra ord ganska blå. Blue. 

Var och lämnade massa prover på vårdcentralen imorse. Fick även väga mig. Kul. Inte. Blodvärdet hade i alla fall gått upp något. Jag har inte längre samma blodvärde som valfri person med leukemi och det känns ju skönt. 

Känner mig stressad över att nya läsare ska ge upp nu bara för att jag inte är här på en dag. MEN HAV FÖRTRÖSTAN. Redan ikväll är jag tillbaka. Efter att jag har författat en liten krönika. 

Förresten har jag blivit ombedd att TALA på en HEMBYGDSFÖRENING här på ön i slutet av juli. Ja såna roliga jobb får man göra när man regelbundet syns i lokaltidningen här på Gotland. Det ska bli kul och allt, men jag ska alltså prata i en HALVTIMME. Om vad jag vill. Den där valfriheten alltså... 

Förra sommaren fick jag göra ett Sommarprat för Gotlands radiokanal Radio Gotland. Det var precis samma stuk som p1´s sommarprat, fast lite kortare. Det var en sjukt rolig grej att få göra. Då får man ju också prata om vad man vill (och spela sina bästa låtar) och jag berättade sagan om när jag och min man fick barn tillsammans, utan att vara tillsammans, vilket vi inte blev förrens vårt första barn var 1.5 år. Sen pratade jag om Gotland och om hur det är att bo här och vara "ung". 
Hur som helst hade jag ju hört sommarprat innan då. Visste lite av vad som förväntades. 
Men bara gud vet vad Sproge hembygdsförening förväntar sig av mig. Bara gud. 

Nu måste jag slå in paket och packa väskan. Har ångest över att vara ifrån min man inatt. Jag och barnen ska bo hos mamma och gå på skolavslutning imorrnbitti och maken ska vara hemma. Alltid lika ångestfyllt. Helvete, vad kär jag visst är i honom. På midsommarafton är det 6 år sedan vi "umgicks ensamma" för första gången (och även, LUSTIGT NOG, 6 år sedan vi blev gravida första gången..). Han är lika snygg nu som då.

puss på er



Kommentarer
Postat av: Caranlachiel

Ser att både du och Lady Dahmer fått nya funktion på blogg.se. Det har inte jag. Men... tidsinställda inlägg har jag alltid kunnat göra? Det är ju en liten kalender bredvid det nya inlägget, trycker man där kan man välja datum och tid.

2012-06-14 @ 13:25:07
URL: http://caranlachiel.blogg.se/
Postat av: ladydahmer

Men JENNNNNYYYYY man har alltid kunnat tidsinställa! :P


apropå blogg.se osv..... du skulle inte kunna förstora texten= Jag får förstora för allt vad jag är värd för att kunna läsa.

Svar: jag KAN inte förstora texten! jag vet inte hur man gör!! hur gör man?? och oj då...vad synd att jag inte vetat om det här med tidsinställning tidigare...=) //gift med en systemutvecklare som fixar allt! :)
jenny persson

2012-06-14 @ 13:28:59
URL: http://ladydahmers.blogg.se/
Postat av: Lady Dahmer / postpatriarkal feministfitta

om du vill och vågar så kan jag ändra det. och annat om du så vill.

Svar: ja det vågar jag. men måste tänka lite först. samt invänta lite pengar. mailar när jag tänkt klart/fått pengar :)
jenny persson

2012-06-15 @ 22:38:12
URL: http://ladydahmer.se
Postat av: Lady Dahmer / postpatriarkal feministfitta

äh, är det inga större förändringar du vill ha så kostar det ju inget. Bara fixa till lite. Kanske häva in en brun trävägg som bakgrund, finjustera lite... välja nån enkel bild till headern (typ dina träord "helvete" eller ingen bild alls egentligen) Behöver inte bli så komplicerat. Blogg.se har snygga mallar man kan utgå ifrån och sen personifiera.

dock måste det vara brunt. det fattar ju vem som helst.

Svar: ja fast jag gillar att betala kvinnor som gör bra saker! åh allt du skrev lät så bra! helvetet måste definitivt vara med. och brun träväggsbakgrund. och så större bokstäver. och en bild på mig själv. jag får pengar på måndag. när kan du köra då?
jenny persson

2012-06-16 @ 15:57:40
URL: http://ladydahmer.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0