perssons jul

Vår julehistoria
 
 
Julen 2006. Jag väntar mitt första barn och ni ser ju...det är ganska jobbigt. Här är jag alltså 21 år. Så ung och (o)förstörd. Hela den här julen tvingade jag folk att referera till mig som "jungfru Jenny"....
 
 
2007. Hon är ute! Oj så glad man kan vara!! 22 år är jag och L är 9 månader. 
 
Julen 2008. Farbror Stefan är tomte, lillan är nästan 2 år och jag har en bulle i ugnen. 
 
Här är jag och bullen samma år. Här är jag alltså i 4 månaden och jag är skitglad för jag har nyss blivit friad till! Och ja, jag är rätt snygg här faktiskt, men det var inte värt det. Hade gått ner 10 kg pga illamående och magkatarr så NEJ TACK till olycklig och smal och JA TACK till tjock och glad!!
 
Julen 09. Här har vi plötsligt blivit 2barnsföräldrar. Det är ett härligt kaos!
Såhär käck var jag julen 09. 24 år och första julen som 2barnsmamma! 
 
Julen 2010. Kräkjulen. Vi var glada ändå. Här är jag och E. Min näsa är fantastisk!
 Julkortet samma år. Barnen är här 3.5 resp 1.5. Alla är glada. 
 
Förra årets julkort. 2011. Rosa tema. Stora barn. 
 
Jag och Davids syskonbarn Noël på julafton. 
 
 
Ja. Teid´n gar så att säga. Nu är jag snart 28 (fyller i januari). Man får ändå säga att jag känner mig ganska ung när jag ser de här bilderna. Tur att jag började i tid så att säga. Nu jävlar måste jag klämma ut några ungar till innan 30 för efter 30 stänger den här butiken. Det hade vart GRYMT att vara "färdig" innan 30 faktiskt. Eller möjligtvis klämma ur sig en till upp mot 35 och prova på hur det är att vara en "gammal" mamma också.
 
Min mormor fick sitt första barn som 18åring och sitt sista som 40åring. Hon pratar ofta om det. Hur folk först tog henne som storasyster och sedan som mormor åt sina egna barn. Hon fick 6 barn allt som allt. Så långt ska jag nog inte sträcka mig. Men en 4,5 stycken kan jag absolut tänka mig! 
 
Amen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0