tears stream down on your face when you lose something you can not replace

 
 
Åh vad fint vi hade det! Gud vad bra dom va! Arenarock när den är som allra finast!
Och alla i publiken fick varsitt armband runt handlederna som sedan blinkade i takt med musiken i olika färger. Så sjukt vackert. 
 
Jag och min man åkte upp igår morse. Lyckades somna på båten och kunde där med addera några timmar till den lilla nattsömnen vi hade fått innan. 
När vi kom upp körde vi direkt till Ikea i Kungens kurva och gick loss. Köpte nya garderober till vårt blivande sovrum. Kostade på oss spegeldörrar och några dyra lådor till inredningen. 
Sen sprang vi igenom resten av varuhuset och köpte sänghimlar till barnen, salladsslunga och annat krimskrams.
 
Sen körde vi hem till makens syster som bor på Hornsgatan. Vilade en liten stund innan vi begav oss till Stadion. 
Där drack vi öl och åt wok innan konserten började. Blev lite dragna. Rökte lite. 
Och sen började det och var alldeles magiskt.
 
Efter konserten när 30 000 pers strömmade ut från Stadion bestämde vi oss för att gå ner till Tcentralen och ta tbanan därifrån. Då hade vi alltså vart på Ikea hela dan och sen stått upp på konserten hela kvällen. Min svank och mina fötter bad om nåd. Men vi tog oss ner till centrum och vilade ut en stund på McDonalds innan vi tog oss hem. Fy fan vad skönt det var att krypa ner i gästsängen hos makens syster. Kanske det skönast någonsin. 
 
Det läskiga är att jag och maken har drömt jättelika drömmar inatt! Nu när vi skulle berätta för varann om drömmarna satt vi i princip och fyllde i varandras meningar. Både han och jag drömde spännande katastrofdrömmar i vilka vi var hotade, folk dog (men inte vi) och vi kämpade för vår överlevnad. Frågan är bara VAD det är som gör att vi drömt så liknande drömmar, samma natt. 
 
I förmiddas åkte vi hem. Satt på båten och såg film medan regnet öste ner på havet utanför. Höll handen hela tiden. Kom hem till nybakad sockerkaka och två mjuka barn och en morrmorr. Det har regnat hela dan och jag har mått som en prinsessa, som alltid när det regnar. Hoppas det fortsätter imorrn. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0