nakna barn

Duschade med ungarna häromdan. Frågorna, de nyfikna blickarna. 
 - När får jag tuttar?
 - Varför har du skägg på snippan mamma?
 
I vår familj är nakenhet naturligt. Det är inte som att vi springer nakna i tid och otid. Men vi skyler oss inte inför varandra och har inga problem med att vistas nakna tillsammans i duschen osv. När vi tältade duschade vi alla 4 tillsammans i campingens familjebadrum. 4 nakenfisPersson. 
 
Vi är dock noga med integriteten. Man måste få gå på toa själv om man vill. När jag har mens låser jag tex dörren till toan för då vill jag vara ifred. Stortjejen vill ha dörren stängd när hon bajsar. Man får inte känna på mammas snippa eller pappas snopp (även om de ser spännande ut) och vi frågar alltid om det känns okej att vi tvättar/smörjer/torkar deras privata delar. Stortjejen har börjat vilja tvätta sig själv i rumpan/snippan och får göra det såklart. 
 
 
En grej som våra barn i princip alltid gör är att de badar nakna. Inte på badhus eller i offentliga pooler såklart, men på stranden och i poolen hemma. Vi frågar hur de vill bada och de vill alltid bada nakna. Och vi låter dem göra det. Även när Tofta strand är överfull och det är trångt trångt trång på stranden så är de nakna. Även 5åringen. 
Det blir en extrem kontrast när 3åriga småflickor springer runt med BIKINI bredvid vår spritt nakna 5åring. Men det skiter jag i. VILL DE bada nakna, så vad fan ska jag säga?
 - Nej mitt barn. Din 5åriga kropp kan nämligen ses på ett sexuellt vis. Inte bara pedofiler sexualiserar  och objektifierar nämligen barn, utan det gör nästan alla människor. Pedofil förresten, det är sjuka människor som får stånd, alltstå, jättestor och jättehård snopp, av alla se små barn nakna och som i vissa fall kanske inte kan hålla sig utan måste röva bort barnen och göra hemska saker med dem eller i bästa fall bara knäppa några bilder på nakna barn och lägga ut på olika forum på nätet för andra pedofilkompisar.
 
??????Hur förklarar jag för mitt barn att hon inte får vara naken? 
 
Svar: det gör jag bara inte. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0