Häxan Surtant x 100

 

Igår var min Värsta Dag Hittills i år kan man säga. PMS-mässigt. Jag var så arg och jävlig hela dagen. Straxt efter följande påskpyssel bröt helvetet ut kan man säga och jag var arg arg arg resten av dan. Men den här stunden var ganska fridfull.

Här är FÖRRA ÅRETS påskris:

Här är ÅRETS påskris. Här kan man även se att renovering inte är något vi prioriterar i vår familj... Vedspisen har samma vackra inramning som förra året helt enkelt. Och vi är glada ändå.
Pastellfärgat ägg
Rosa är ju vår bästa färg i den här familjen. Näst efter brunt förstås.
De fantastiska barnen straxt innan deras mamma förvandlades till Häxan Surtant x 100
Och deras påskris hamnade faktiskt på bästa platsen i matrummet:

Jag håller på och kartlägger min PMS nu. Skriver ner varje dag vilket humör jag haft.

Efter gårdagen skrev jag : galen, bortom kontroll

Jag grinade dock inte. Det kommer nog idag istället.

Idag ska vi dessutom till vår bankperson med eventuella arrendatorer...

Men då tror jag det kan vara av godo att jag är kroniskt arg och missnöjd faktiskt. Ibland har det faktiskt sin charm. Jag tänker ibland att jag skulle vara en rysligt överkörd person om det inte vore för min PMS. Den har satt ner foten åt mig många gånger..

 

Fast nej. Är det inte typiskt kvinnligt att skylla ilska och pondus på PMS. Som om jag inte har ilska och gränssättning i mig av mig själv... Det HAR jag såklart. Men PMS:en kommer med det där lilla extra kan man säga.

 

Igår var det verkligen helt sjukt. Jag ställde mig bokstavligen upp på morgonen och började skälla på min man från dagens start. Han var moloken hela dan igår och det kan man ju förstå när man får ett sådant uppvaknande... Ändå la han barnen åt mig på kvällen när jag hade brutit ihop och bara kunde ligga apatisk på soffan och glo...Han är så ljuv.

 

Nu ska jag fixa en massa innan det är dags att åka ut till Hemse med lillebror. Vi har så mysigt under våra bilturer ihop. Lyssnar på 90talsmusik. Förra gången snöade vi in på den här:
Får se vad det blir idag!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Ändå la han barnen åt mig...?

Han gjorde dig en tjänst som la barnen?

2012-04-06 @ 14:06:07
Postat av: jenny p (brunheten själv)

Nej. Vi lägger barnen varannan kväll. Men den kvällen tog han "min" läggning.Och det var snällt.

2012-04-06 @ 20:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0