skrytinlägget

Oj då! Vilken sjukt bra krönika jag skrivit till på lördag!
Och finfint resultat fick jag i de senaste kurserna i skolan oxå. Särskilt i sociologin. Jag är så jävla grym på sociologi alltså. Jag borde fan bli sociolog. Undrar om det behövs många sociologer på Gotland??..
Igår följde en katt med oss hela vägen hem från förskolans område. Den har bott här inatt för vart skulle jag göra av den liksom? Maken jobbade över, jag hade två barn, tre katter, två sniglar och ett hushåll. Tog hand om allting. Ringde tusen samtal för att försöka få tag på kattens ägare, trots min grava telefonfobi. Jag badade barnen, städade övervåningen, lagade mat, tvättade 3 maskiner tvätt, samt pratade oavbrutet i telefon, allt på samma gång. Grym simultankapacitet.
(fick tag på kattens ägare idag som är påväg nu. Tråkigt. Kommer att sakna den lilla sötnosen)
Jag fikade hos en granne. Pratade lite väl mycket med gjorde nog på det stora hela hyfsat ifrån mig. Jag tycker det är svårt med nya människor. Eftersom jag är en sådan man antingen tycker om eller inte tycker om. Det finns inget mellanting liksom. Antingen på eller av. Så när jag träffar nya människor som jag gärna vill ska tycka om mig så ja...det blir att man utvärderar sig själv lite :) Och jag tror det gick bra. Idag ska jag fika hos andra grannen. Det kommer nog också gå bra. Om något år är vi nog värsta granngänget här i området hoppas jag. Spontana grillkvällar, gemenskap, hjälpas åt osv. Det blir ljuvt!
I övrigt har mitt humör varit tämligen stabilt de senaste dagarna. Efter en liten dipp i söndagskväll har det varit lugnt. Överdrivet lugnt faktiskt. Sådär att jag säger "det är lugnt, jobbar du" när maken ringer och frågar om det är okej att han jobbar övertid. Jag pratar med mild röst, jonglerar mina sysslor utan att tappa varken tålamod eller humör, lagar till och med mat utan att klaga. Jag är mild. Nöjd.
Idag är det torsdag, den bästa dagen. Eftersom vi tar ledigt redan på fredagen blir torsdagskvällarna som fredagskvällar minus popcornen. Och i helgen blir det teater och Toftamys. Det är ett fint liv.
Slut på skrytinlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0