påskbarnen


Våra coola påskbarn imorse innan de drog till förskolan. Storungen ville vara kyckling liksom förra året men lilla ungen är inte mycket för att klä ut sig. Hon vill va sig själv med klänning. Så det fick hon va. Fast det inte var klänningsdag.


Såg på Philiofix igår. Jag hatar att pyssla med barn men igår gjorde jag ett undantag medan pappan låg i sängen med dunderhuvudvärk. Det gick sådär. Jag hade lite väl kort tålamod faktiskt. Lite såhär "men LILLA VÄN... HUR SVÅRT KAN DET VARA att  bara SLÄPPA NER paljetten i limmet? Du BEHÖVER INTE trycka!!" Kärleksfull och ljuv. Det är mina mellannamn.


Idag har jag bakat dubbel sats muffins och en sats chokladbollar. Pyntat, blåst ballonger, städat osv. Bara duschen kvar. Sen ska jag hämta barnen och så ska de få duka kalasbordet och sen kommer gästerna. 3åringens två bästa kompisar och deras storasyskon som passande nog går på samma avdelning som 5årssystern.

 

Jag har problem med hur jag ska benämna barnen här i bloggen. Ja jag lägger ut bilder på dem nu. Men vill inte riktigt skriva ut deras namn, även om många av er som läser redan vet dem... Storungen och lillungen känns inte helt hundra eftersom hen som är 3 faktiskt hatar att vara liten. Så det får bli 3 och 5 från och med nu. Och jag överväger att börja med Hen på Heltid. På samma sätt som jag är så jävla trött på ordet MAN. Varför ska jag skriva MAN? När jag faktiskt inte på långa vägar är någon MAN? Några andra bloggare kör med EN. Men jag tycker det också känns konstigt. Jag är ingen EN heller liksom. Svårt det där. Får se vad det blir.

 

Nu måste jag duscha och dra upp ballongerna ute i trädgårn.

 

Amen

 


Kommentarer
Postat av: Maria A

Stör mig också på att jag själv skriver man i tid och otid. Men vad gör... "man"? Det är ju inte alltid det kan ersättas med ett JAG. Tycker att EN låter konstlat och bajsnödigt så informera gärna dina läsare om du hittar bra ersättningsord.

2012-04-04 @ 20:03:30
Postat av: jenny p (brunheten själv)

Jag har funderat på "kvinn". Som i Egalias döttrar. Men då riskerar man ju även att bli kallad för FEMINISTJÄVEL varje gång man använder sig av det. Men är det inte lustigt... Folk ska prompt envisas med hon och han och bespottar HEN... Men när det gäller MAN-ordet då ska det bara vara det...

2012-04-04 @ 22:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0