Missunnsam med orden


Jag har blivit anklagad för att vara missunnsam. Detta på grund av att jag påpekat för en större bloggare att hon då och då kopierar mina meningar och formuleringar i sina inlägg, i flytande text med henne som avsändare.

 

Vore jag småaktig kunde jag leta reda på dessa "bevis" men småaktig är jag inte. Jag tycker bara att de större bloggarna som finner så mycket inspiration i mindre bloggar, kunde uppge varifrån de får sina ideer, ord och som i det här fallet:formuleringar fraser och meningsuppbygnader. För att vara schyst man kan göra det och det gäller inte bara den här specifika bloggaren i fråga.

 

I det här fallet handlar det om en person som brukar vara ganska generös med både beröm och länkning. Men som i vissa fall helt enkelt tar andras texter, förkortar dem och sätter sitt eget namn under. Det är diskuterbart tycker jag, men ändå inget att vända upp himmel och jord på då bloggfenoment är relativt nytt och stort och utan regler och former.

 

Som sagt. Tråkigt tråkigt. Men ändå en sak som behöver diskuteras.

 

Majoriteten av alla bloggar som finns drivs ju även av kvinnor. Kvinnor som alltid ska vara så snälla och godhjärtade och dela med sig till höger ochvänster. Det lånas och donas och kopieras och snos åt höger och vänster men hej! Vi är ju alla KOMPISAR eller hur??!! Och kompisar delar med sig. Riktigt bra kompisar iallafall. Inte kan väl någon vara så SNIKEN och påstå att ORD är hennes eller hans?? När alla har vart så snälla dessutom??

 

Jo jag såklart. Jag vill ha mina ord, mina meningsuppbygnader och mina formuleringar för mig själv. Mina tankar däremot får du gärna föra vidare. Men då med egna ord. Egna tankar kring mina utgångstankar kanske. Citera mig. Länka gärna.

 

Mina ord och formuleringar skapar jag. Ord och formuleringar är vad jag kan. De är inte till salu. Och de är absolut inte gratis.

 


Kommentarer
Postat av: Yenny

I löv your blogg! / försöker mobilsurfa

2012-03-01 @ 12:11:02
Postat av: Ingrid

Jag måste tillstå att jag tycker att du överdriver nått enormt, men det är jag det.

2012-03-01 @ 14:44:29
Postat av: Anonym

Jag hittade hit nu från Ninas blogg och jag håller med dig. Om du bad henne länka eller citera bättre så borde hon helt enkelt tagit dina känslor på allvar och ändrat sin text istället för att bete sig så fruktansvärt omoget. Jag tror jag byter till din blogg istället...

2012-03-03 @ 11:15:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0