våldtäkt på bästa sändningstid- på barnkanalen

Ärligt talat:

 

1.Afrodite… Är det inte LITE lustigt…att man tagit de 3 enda svenska "svarta" sångersorna som finns (Neneh Cerry sa troligen nej) och gjort en grupp av dem….Typ - det är ju OMÖJLIGT att ni tävlar var för SIG... och typ - ja vi kan ju ABSOLUT INTE ha med någon VIT i den här gruppen... Lustigt är verkligen ordet..

 

2.Det där jävla programmet på Bompa igår… Om en jätterik soldat som hämtade en sovande prinsessa varje natt, satt och hånglade med henne (medan hon sov) och ”lämnade tillbaka” henne till pappa kungen och mamma drottningen innan morgonen grydde… Han ÄLSKADE HENNE fast han alltså ALDRIG hade PRATAT med henne. Bara sett henne, samt hånglat upp henne, utan att hennes ögon varit öppna ens..

Och sen när hon vaknade så blev hon inte det MINSTA UPPRÖRD över att han våldfört sig på henne medan hon sovit hur många gånger som helst, nejnej, hon blev ju GLAD. Hon insåg dessutom även att hon ÄLSKADE honom och sen så GIFTE DE SIG. URSÄKTA MIG Svt, men vad fan???!!! Våldtäkt på bästa sändningstid. På BARNKANALEN!

 

3. Jägare. Jägare som grupp. De är ”djurvänner”, hävdar jägaren som väckte en björn som sov i sitt bo, blev skadad av björnen, fick sina jägarkompisar att skjuta björnen och nu vårdas på sjukhus och alltså kallar BJÖRNEN för ”skräckbjörn”. URSÄKTA MIG JÄGARJÄVEL, men om du var en björn som låg och sov fridfullt i sitt ide och en ful gammal gubbe helt plötsligt ramlade in och väckte dig, störde din sömn, skulle inte du bli rädd? Förbannad? Skräckjägare hade sannerligen varit ett mer passande uttryck.

 

4. Thorsten Flinck. Jag känner faktiskt att jag hatar honom. Ännu mer hatar jag att svenska folket röstade honom vidare till andra chansen. Men på ett sätt får man väl se det positivt. Det visar ju bara att det finns en utbredd acceptans för människor med psykiska besvär i Sverige.

 

5. Blondinbella. Fan vad snygg hon är. Så vill jag också se ut.

 

 

Note to self:

 

Helgen som gick:

 

Fredag: vaknade med huvudvärken som plågat mig från och till de senaste veckorna. Som tur var kom lilla mamma hit och fixade mat till mig och barnen (som var hemma).

Sen kom maken hem från jobbet och vi drog en sväng på stan. Köpte mössor och vantar och skit.

På kvällen åt vi på RESTURANG med svärmor och svärfar och sen gick vi på konstmuseet i Visby! Makens syster (som också är konstnär http://linapersson.se/ ) Henrik hade vernissage för sin utställning  Delimitation http://www.gotlandsmuseum.se/1552

En annan konstnär hade också vernissage samma kväll och det var en massa folk. Och våra barn alltså. Som GJORDA för att gå på vernissage. Sprang runt där och kollade på konsten, pratade med folk och åt chips som det bjöds på. De vill inte gå hem sen. De ÄLSKAR kultur, våra barn!

 

På lördagen skulle stortjejen på kalas. Vi åkte och handlade täckbyxor och lite på förmiddan, men bokade sedan av kalaset, pga stortjejens öga, som inte såg helt hundra ut. Hon blev ledsen och besviken, men eftersom vi redan hade bestämt att ha ett ”hemmakalas” med lilltjejen, som varit så dödligt avundsjuk på stortjejens kalasinbjudan, så bjöd vi bara in stortjejen också. Så vi köpte ballonger och en tårta, åkte hem och dukade kalasigt, dansade, hade fiskdamm osv.

Sen åkte vi till Tofta och åt middag med makens föräldrar och syster och hennes sambo.

 

Idag, söndag. Barnen var på gympa med farmorn på förmiddan och sen åkte vi till Pulkabacken. Det var kul. Jag gillar snö och pulka numera. När barnen själva kan gå uppför backen. Tyvärr var backarna i Tallunden liten väl branta på sina håll…Jag kom inte upp….Min man fick gå bakom och knuffa mig i rumpan….Den sista biten fick jag KRYPA upp…Oerhört förnedrande då småglin i princip sprang förbi mig. Själv hasade jag mig upp och jublande av glädje när jag äntligen nådde toppen, på knä. Sen susade jag och lilltjejen ner i storpulkan. Ill-skrattande båda två.

Maken hade gjort varm choklad som han hade med i termos och vi fikade och gungade lite och sen åkte vi till ÖB och shoppade för ett antal hundralappar och sen hem. Har typ mest målat i målarbok ikväll. Lekt med barbies. Tyvärr var min barbie lite jobbig ikväll…Hon kallade sig för Drottningen och sjöng oavbrutet sånger om sin egen storhet. Dessutom avbröt hon de andra barbisarna och betedde sig inte ritigt rumsrent. Så det hela slutade med att stortjejen fick ett utbrott utan dess like. Från början verkade hon inte riktigt koppla att det var JAG som var den som ”styrt” den elaka barbien och blev därför arg på alla barbiesar. Alla åkte i väggen. Hon skrek, svor och hotade. Sen blev hon arg på MIG. Vilket var skönt.

 

Häromkvällen sa hon nämligen såhär till mig ”men! Ett BARN kan väl inte blir arg på en VUXEN????” Detta uttalande chockade mig så till den milda grad att jag nu ska provocera henne så mycket jag bara kan så hon får öva sig. Hon blir nämligen aldrig arg på vuxna. Jag kom på det när hon sa så. Att hon ytterst sällan är ARG på varken oss eller andra vuxna. När jag sedan sa att det kan man VISST, så låg hon och frågade ”men vad kommer mommo göra om jag blir arg på henne? Vad gör mia? Ulla? (dagispersonal)”. Lilla ungen. Hon måste lära sig att vara ARG samt att stå upp för sig själv.

 

Det där med barbien var väl kanske inte riktigt MENINGEN…jag LEKTE JU!

 

Ja det var den helgen det.

 

Bästa programledarna på länge i Mello:

 

Lyssnade för övrigt på ett gammalt sommarprat med Helena Bergström bara häromdan (kan ha vart bara från i somras) och hon verkar vara en väldans bra och fin person. Och jag tyckte hon va bäst dessutom, i lördags.

 

Amen

 

 


Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Fi fan vilket bra inlägg. Ärligt talat.

2012-02-06 @ 11:31:05
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0