om att vara ogift


Något jävligt intressant som jag lärde mig igår:

 

Angående äldres inkomst efter pension:

 

Som gift man får du i snitt ut 138 000:- (per år antar jag. som sagt, boken är på engelska =D ) efter pensionen. Är du gift med en YNGRE kvinna, får du ut MER än om du är gift med en äldre eller jämnårig kvinna.

 

Som gift kvinna får du i snitt ut 130 000 (om du är gift med en yngre man blir det mer)

 

Som änkeman får du i snitt ut 116 000 och som änka 96 0000.

 

Som skild man får du ut i snitt 115 000 och som skild kvinna 93 400.

 

I alla fall tjänar alltså mannen mer.

Men lyssna nu:

 

En man som aldrig varit gift får ut i snitt 98 500:-

Medan en kvinna som aldrig varit gift får ut i snitt 103 000:-!!!

 

GUD vad det är intressant tycker jag!

Forskarna som gjort undersökningen tror att det beror på att de kvinnor som aldrig gifter sig är de med de högsta utbildningarna som satsar på karriär framför familj. Medan männen som aldrig gifter sig är de med lägst utbildning och "sociala problem".

 

Ja. Sånt här kul får jag hålla på och läsa om om dagarna. Jävlar vad rätt det känns.

 

 

 

Ogifta Pistvaktare och deras mamma. Ogift Samantha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0