Koppdag

Tack för kommentarerna angående vårt barn och hennes Otroliga Intelligens :D

Det är så himla svårt för som förälder vill man ju gärna tro att ens barn är lite Ovanligt Intelligenta. Det är svårt att vara objektiv så att säga. Men hon är liksom både skolmässigt/inlärningsmässigt smart, väldigt kreativ och dessutom väldigt socialt begåvad. Populäraste ungen, liksom.

Och både jag och min man har den där Känslan.

Vi har dessutom båda börjat fundera på om inte VI är lite Ovanligt Intelligenta vi också. :D

Hur som helst så är vi i alla fall smarta båda två. Vilket bäddar för väldigt smarta ungar.

 

Imorrn ska vi på utvecklingssamtal på förskolan. Jag har nämnt våra tankar tidigare för dem, men både dem och andra i de äldre generationerna verkar väldigt negativa till att låta barn gå i årskurser där de är yngre eller äldre. Uppvuxna när sosseSverige var som allra bäst som de ju är.

Vissa talar om att barn ska få vara barn och visst kan det vara så.

Men barn som är intelligenta är ju också barn. Fast inte på samma sätt som andra barn...

Hm. Jaja. Svårt det där. Får se vad förskolan säger.

 

Ännu en Vattenkoppsdag har gått. Jag har haft huvudvärk till och från.

På förmiddan var jag ensam med ungarna. Vi gjorde inga många knop. Jag slängde ihop cup cakes mixen och efter lunch skulle vi gå ut i trädgårn och fika. Våra relativt nya grannar var ute och båda har haft vattkoppor så jag bjöd över dem. Satt nere i trädgårn och pratade skit och åt cup cakes på mix.

Jag Prisar Jesus över de grannarna. Över att de är ute efter samma sak som oss- spontanumgänge i trädgårdarna. Stillsamma kaffikoppar vid köksborden. Lånande, hjälpande och gemenskap. FAN vad jag är GLAD!

 

När de hade gått snickrade jag och storungen ett tält till hennes nallar medan lillungen övade sig på att spika på en planka. Sen kom pappan. Vi gick till vattensamlingen i skogen och körde barkbåtar. Sen gick jag å 3åringen till lekplatsen en stund medan de andra stannade i skogen.

Sen hem och vila framför Madicken.

Jag lagade mat och vi käkade tidigt.

Lillungen visade 38 i temp och hon å jag bäddade ner oss framför Monsters Inc medan maken och 5åringen gick ut i skogen och röjde lite. Vi ska röja upp en bit i skogsbrynet precis bakom huset åt barnen. På sikt bygga träkoja och fixa lite skogskul där.

Sen gick vi en kvällspromenad allihopa innan maken duschade ungarna.

Jag pudrade hela 3åringen med potatismjöl nu innan läggdags. Hon har det lite jobbigt. Är lite låg, inte så argsint som vanligt, men ändå uppe och tultar runt och pysslar lågmält med sitt.

Jag önskar ändå att jag kunde ta alla hennes miljoner prickar och sätta dem på min kropp.

 

Idag när vi var på lekplatsen hittade vi nyckelpigor. Hon konstaterade glatt att de OCKSÅ hade vattkoppor. Pippis häst har oxå det, by the way. Min unge!

 

 

Min kreativa hjärnhalva är inte på topp just nu. Känner mest att jag Längtar Ut I Samhället.

Jag längtar även tills mina frön ska gro. Och tills att jag ska få börja rensa ogräs.

Hörde att det skulle bli minusgrader inatt. Så nu måste jag ut och lägga täckväv över mina dahlior och irisar och pionerna. Herregud, hur ska det gå. En del av min själ kommer för alltid att vara död om de dör.

 

Amen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0