tre månader kvar

Nu är jag i v, 26. Eller, VI är i v 26 för David är i allra högsta grad även delaktig i detta havandekskap. 
 
IGÅR grinade jag runt 17.30tiden för att jag inte kunde få äta thaimat från min favoritresturang som är ett thaiställe. Jag hade precis lagat middag och vi skulle just börja äta och plötsligt drabbades jag av en sådan enorm SORGSENHET över att inte få befinna mig med en fet tallrik innehållandes nr 20 (grönsaker i röd currysås och ris) från deras meny i knäet. 
 - Jag är så huhuhuhuhungrig....uhuhuhuhu..jag vill bara..*snyft* kunna vrähähähähähka i mig av nått som jag ähähähähählskar att äätttaaaaaa....UUUUUÖÖÖHHHUUUU. 
 
Ja. Där befinner vi oss nu kan man säga! Jag är hungrig dygnet runt. Jag kan äta otroliga mängder. 
Jag fryser heller aldrig. Det händer liksom inte. Nu bor jag även på en satans öjävel som vann solligan i år också och där smhi lovat att den meterologiska hösten inte ska komma förrens i oktober. Men igpr var det inte mer än 15 grader när jag gick och hämtade barnen och det blåste och regnade lite och alla jag mötte hade regnjackor eller tjocktröjor och jag gick i vanlig klänning utan ärmar och frös inte ett dugg. 
David vill börja sätta på elementen och börja elda i spisen men jag VÄGRAR. Jag. Är. Så.Varm. 
 
Jag fick järninjektion förra onsdagen och IGÅR kände jag det första tecknet på förbättring. Jag kunde gå uppför trappan utan att behöva lägga mig ner och hyperventilera och kippa efter luft på sängen med hjärtklappningen bultande i halsen. Jag kunde gå uppför trappen som en vanlig person. Det kändes helt fantastiskt!
 
Dock får jag ont när jag går. Känner av foglossning i ljumskar och typ blygdben (heter det då? kan man ha foglossning där?) och hämtningarna tar ju död på mig alltså. Samma sak med att gå i affärer, fixa i trädgården eller städa. Döden döden för min kropp. 
Och JA, jag ÄR en bekväm person i vanliga fall, men det är fan inte KUL. För jag gillar att pyssla i min trädgård. Jag gillar att handla och jag gillar att gå på promenader och utflykter med mina barn. Städningen är jag dock ganska nöjd med att slippa det får jag säga :) (OBS: jag HJÄLPER TILL. Men David gör det mesta)
 
Bebisen är igång där inne och vi känner honom tydligt utanpå magen varje dag. Så fort man lägger en hand på magen så han där och vill va med. 
 
Just idag känns det faktiskt ganska härligt att vara gravid. Jag jobbar mycket så nu att jag curlar mig själv. Min man curlar också mig. Jag får bestämma allt och allting görs på mina villkor. Det är fint och bra för husfriden. 
 
Jag grinar ganska ofta dock. Och igår hade jag även ett ilskeutbrott som kan ha hörts ungefär till Buttle. 
 
Tre månader kvar nu. September, oktober, november. Förhoppningsvis blir det snitt i slutet av november. Eller alltså, det blir  ju snitt. Men jag hoppas det blir innan december börjar. Jag skulle så hiiiimla gärna vilja vara hyfsat pigg till jul. 
 
Jag har handlat de första julklapparna och funderar på hur vi ska göra med julbaket. Vi kommer inte att orka. Kommer inte att hinna. Funderar på att beställa bullar och bröd av någon bakgalen vän. Köpa allt godis i affär i år. Men ungarna måste ju få baka pepparkakor. Göra marsipangodis och pepparkakshus och chokladbollar. Kola vill jag ju också ha. 
Jag fattar liksom inte hur nånting ska gå till, för jag vet ju inte hur det funkar med tre barn. Tre barn är fler än två vuxna. Liksom. Och vad blir det för bebis? Tänker den skrika hela tiden? Kommer den ens att vara frisk? Tänk om vi måste ligga på sjukhus hela julen! Så jävla jobbigt med all ovisshet för en julfacist. 
 
Vi har fått ett skötbord av våra vänner. Men vi har ingen vagn. Ingen babysitter. Ingen säng. Dock 4 kartonger med de finaste bebiskläderna efter tjejerna sparade. Vi har köpt två plagg. En blå tunika/klänning med ugglor. En tunika/klänning med grönt blommigt mönster. Resten får han efter tjejerna. Tyvärr har vi väldigt lite rosa och lila bebiskläder så det kan ni ju köpa i present sen. Tjejgrejer för bebisar. Det kommer han att behöva den lille gullisen. 
 
Nu när jag vet att jag ska få snitt kan jag även se fram emot förlossningen. När jag ska få se honom för första gången! Hur ser han ut? Vem är han? Får jag äntligen ett barn som utseendemässigt liknar mig?! Hur kommer det kännas? Kan jag älska en unge till? Hur många ungar kan en människa älska egentligen? 
 
Och så är jag så himla kär i David. Vi har det så HIMLA HIMLA jobbigt just nu på alla jävla plan. Men ändå är jag så himla himla kär i honom. 
Och båda ungarna känns stabila just nu och redo för ett syskon. 
 - När lillebror kommer, då ska han få min vagn!
 - Mamma? Kommer jag att kunna BÄRA bebisen?
 
Idag är vi lediga och åker med morbror J och hälsar på mormor och gammelmormor. Vi ska sova över också så barnen får två dagar extraledigt den här veckan. Och jag mår så bra då. Jag vill ha dem hos mig jämt. Ja. Sannerligen så kommer det nog att passa mig bra att ha många barn. 
Over and out
 
 

Kommentarer
Postat av: Annelie Mannerström

Blygdben ja. Venusberg med ett annat ord. Ajajaj där får jag min värsta foglossning. Inte så mycket i ljumskarna utan bara i blygdben och i själva benet som omger snippan om du förstår? Benet som har ett stort hål i sig där barnet ska ut? Jävlar vad ont jag fick där! Kan fortfarande få ont där när jag får mens. :-/

Mitt andra barn kom den 22 november för två år sedan, han var beräknad till den 16:e. Så vi julpyntade den 15:e. :-D Ganska trevligt faktiskt! Och alla julklappar var klara i september - lika bra att få det gjort liksom. Köpte allt på nätet det året - bra tips!

Ett annat bra tips är när barnen får träffa lillebror för första gången. Kolla lillebrors reaktioner - inte tjejernas! Det kommer nämligen synas på honom att han känner igen deras röster. Så jäkla häftigt!

2013-09-03 @ 10:22:56
URL: http://caranlachiel.blogg.se/
Postat av: Fanny

Åh <3 er lille är alltså ungefär så stor nu som Elvira och Vilja var när de föddes..! (i v.27 visserligen, men ändå :)). Men det känns så mycket längre till jul nu än vad det var från juni-sept!
Ursäkta, blir bara lite nostalgisk när du skriver om det här..! Och så saknar jag dig mycket! Skönt att järnet börjar verka nu, det är du så värd! Snart ses vi, jippi!

2013-09-03 @ 22:22:37
Postat av: Olivia

Grattis i förskott. ;)

2013-09-08 @ 22:06:16
URL: http://www.solglans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0