Saker jag ska göra annorlunda vid tredje barnet del 1

Saker jag ska göra ANNORLUNDA nu, när jag får mitt tredje barn del 1:
 
* Efter snittet, i sjuksängen, ska jag inte tugga tuggummi. Tuggummi är gasbildande. Du vill inte ha gas i en mage som är nyopererad. 
 
* Vara inställd på att det kan ta lång tid att återhämta sig efter förlossningen. Med andra ord: räkna med det värsta för att eventuellt bli positivt överraskad (så som jag jobbar jämt med andra ord!)
 
* Vem som helst ska få hälsa på efter förlossningen, så länge de är friska och bakteriefria! Våga be gästerna om tjänster typ: gå ut och lek med de stora barnen. Håll bebisen medan vi duschar. Ta med fika. Osv.
 
* Flaskmata utan ångest
 
* Bebisen ska få sova hos oss så länge han vill. Om det så är tills han fyller 16.
 
* Försöka att inte gå ner mig hygienmässigt. Det är så himla jobbigt med rotfyllning, samt att borsta ut håret efter en månad av uteblivet borstande. Prioritera min kropp och hälsa, trots trebarnschock. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0