dansa på min grav

Den här låten säger i princip allt som jag tänker kring att få en son. 
Min kommande son fick sin egen sång i lördags, med andra ord. Men det ska va Ebbots version.
Gå in och lyssna nu då. Det här blir låten som min unge kommer att födas till. 
 
 
Dansa på min grav
 
Dom vill lära dig att krypa, att gå i takt.
Dom vill lära dig marschera, att stå givakt.
Stå på rad och klappa händer, för sakens bästa hålla med.
Lära dig hur vinden vänder, för sakens bästa gå på led.

Dom vill lära dig att ljuga, när det tar emot.
Lära dig bocka och att buga, för någon idiot.
Jag vill lära dig att dansa, om det någon gång blir av.
Om jag får nått att säga till om, då skall du dansa på min grav.

Dom vill lära dig att tvivla, på det du tror
Gå omkring och vara rädd för, din syster och din bror.
Jag vill lära dig att dansa, om det någon gång blir av.
Om jag får nått att säga till om, då skall du dansa på min grav.

Då skall du dansa på min grav.

Då skall du dansa på min grav.


 
 

Kommentarer
Postat av: CrimsonAnna-vegetarian of doom

Jag gillar din idé att ha Ebbot och Rickard Söderberg som förebilder för din son. Jag är helt på den idén

2013-11-06 @ 09:17:42
URL: http://metalanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0