autobahn

Lady Dahmer och Cissi Wallin pratar om det där med lust och som vanligt älskar jag när LD vänder på steken och skriver
 
 "för i vår iver att hävda kvinnors rätt till lust så har kvinnors olust kommit att skambeläggas och misstänkliggöras. Vi ska lagas. Det är nåt fel om man inte känner lust menar man. Det är nåt fel, nåt som ska lagas, nåt som beror på nånting som måste redas ut och fixas till för ALLA ska tamejfan ha ett sunt och aktivt sexliv för annars är nåt fel fel fel och här blir jag ganska trött för jag har burit med mig så himla mycket ångest kring min egen sexuella lust, eller brist på den emellanåt."
 

Det är så jävla grymt skrivet och smart tänkt att ingenting behöver tilläggas. 
Jag har flera kompisar (många!) som lider av Noll Sexlust. Som "husfridsknullar" och undrar vad det är för fel på dem. 
LD har så rätt så rätt när hon menar att det kanske inte behöver vara något fel alls. Det bara är så och det måste få vara okej och det är ju självklart så. 
Men jag tänker ändå på en grej..
 
 Det KAN ju EVENTUELLT vara så att det är MÄNNEN det är fel på (därmed inte sagt att något måste vara FEL)!
Lyhördhet är liksom inte en särskilt utbredd egenskap bland män. Många män SUGER på lyhördhet. 
Och det är inte kvinnornas fel. Det är- ÅTERIGEN- männen som behöver jobba på sitt sätt att ha sex.  Männen som har ett problem som de skulle behöva lösa. 
 
En grej som både jag och min man har märkt av är det här med den ljudlösa pressen. Alltså, när den ena ANTYDER, att den är sugen. Den kanske tänder ljus, frågar om den ska massera, eller börjar "provsmeka" den andre lite försiktigt och tänker att "nu är jag en jättemysig partner här som utstrålar respekt och romantik) Och den andre vill inte såra, vilket leder till att man ställs inför två val:
1. Att husfridsligga
2. Att säga nej tack och eventuellt såra den andre. 
 
Därför jobbar vi med Öppen Kommunikation i det här äktenskapet. Här spelas inga spel, inga små romantiska antydningar, utan raka puckar. 
 - Jag är knullsugen, är du?
Och så får man ju PRATA med varandra och när man gör det så fattar man att man KAN säga nej utan att såra skiten ur den andre. 
Svårare än så behöver det inte vara. Och jag tycker det är ett jävligt bra tips om man vet med sig att man är en person (tex man) som har lite svårt för det här med lyhördhet och att läsa andras signaler. FRÅGA RAKT UT och gör även klart för din partner att du INTE blir sårad om hen säger nej! Och lägg ner med det där ljudlösa kravställandet! 
 
 
Jag tycker det är så jävla intressant med knulleri eftersom ens sexualitet hela tiden är i förändring. Den hänger ju på en som människa liksom. När man är i PAR med EN annan är det också väldigt intressant kan jag tycka och jag minns hur stressad jag kunde vara i början av det här MittLängstaFörhållande när man var i de där första svackorna och liksom inte hade lärt sig att det ju kommer och går. Ibland är man skitsugen, ibland vill man inte alls. Ibland vill man bara ligga och skava lite slött och ibland vill man...göra andra saker.. 
 
En grej som jag tycker är viktig när det gäller knullade är att inte ta det så jävla seriöst. Det ska liksom va ROLIGT att knulla. Och är man inte så jävla högtidlig och ser så himla seriöst på det så banar det ju för en öppen kommunikation kring det hela. Man MÅSTE prata om det! Det dödar ingenting, tro mig! 
 
Och så en sista sak: det ÄR inte konstigt att inte vilja knulla. Och man ska inte knulla om man inte vill det. FRAMFÖR ALLT ska man inte knulla med någon förrens man kollat av att hen är till 100% med på det!!!!
 
Amen
 
Ps. Varje gång jag TÄNKER på sex så tänker jag på min moster. Hon var/ är en ung och cool moster som gjorde det här med sex så otroligt icke tabubelagt för oss kusiner då hon pratade om sex, hångel och petting med oss när vi var i den perioden i våra liv då vi behövde prata om det. 
Hon lärde oss att trä på kondomer på gurkor och förklarade att så fort man blivit av med oskulden bara, så skulle det liksom lossna. 
 - När autobahn är öppen är det bare å köre! som hon glatt skanderade under en av våra många bilutflykter. 
Hon kallade alltså fittan för autobahn, En bred jävla motorväg fylld av trafik! Vad jag älskar henne för den avslappnade syn på sex och lust som hon förmedlade till oss, mycket via humor ds. 

Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag tycker också att det är en lättnad att folk tar upp att man faktiskt inte måste ha lust hela tiden.
När jag var 15-16 ställde jag upp (och var till och med pådrivande) på en massa sex jag inte ville ha bara för att verka så där härligt avslappnad och lustfylld. Som tack för det så drog jag på mig vestibulit och en komplicerad syn på sex med oerhörda prestationskrav. Bra jobbat liksom.

Nu så måste jag ha just den där raka kommunikationen, för jag pallar inte med små hintar alls. Ofta så planerar vi in sex, just för att jag ska slippa pressen och ångesten som brukar komma när det var en-två veckor sedan sist och det är kväll och jag egentligen är för trött men känner att jag MÅSTE. Då är det bättre att lägga sig en timme tidigare för att hinna ligga när man är pigg.

Jag har alltid känt skam för att jag inte vill ligga flera gånget om dagen(eller ens veckan ibland), för att jag inte kan komma lätt och mycket, och framförallt för att jag inte alltid klarar av att ha penetrerande sex. Den skammen/pressen upplever jag inte att den kommer från mina partners utan från mina krav på mig själv som jag är säker kommer från populärkultur/tjejtidningar osv.

Ja till tydligt samtycke! Att prata INNAN det blir sådär sexig stämning har revolutionerat mitt sexliv.

2013-05-27 @ 08:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0