lite väl lyckligt

Tycker min blogg blir sämre ju gladare jag är. Mår nästan lite illa över min egen blogg. Det är så gulligulligt och Björn Ranelid är framme hela tiden kan jag tycka. 
 
Längtar nästan till jag får något riktigt svart och mörkt att skriva om. 
Tycker det börjar kännas konstigt att liksom vara såhär...glad...
Det finns en mycket rolig scen i Ally Mcbeal där Ally står stelt framåtlutad med en krystad min. Någon kommer fram och frågar hur det är med henne. 
 - Jag tror att jag....är lycklig, säger Ally och ser så fruktansvärt lidande ut. Som om hon ALDRIG känt känslan tidigare och som om hon inte alls är säker på att hon gillar den. 
Lite så är det för mig också. Jag tycker det börjar kännas ONORMALT att vara såhär glad så här länge. 
 
Jag tror det kan bero på att min ägglossning hoppade över förra månaden. Det räcker med att jag TÄNKER på ORDET "bebis", blixtsnabbt, så börjar cykeln krångla. Och det är ju himla skönt! Att slippa ägglossa! 
Men lite jobbigt om man nu vill ha en till bebis nån gång. 
 
Jag gillar liksom tom vädret... Jag LOVSJUNGER vintern. Snön. Det vackra snölandskapet. Snöpersonerna vi kan göra. Skottningen! Ja för jag gillar att skotta snö!! Jag OMFAMNAR vintern kan man säga. Och tänker NJUTA av den, exakt tills den försvinner. Då ska jag DIREKT börja NJUTA av våren. 
Efter förra sommaren, som blev kort och regning, bestämde jag mig för att verkligen TA VARA PÅ nästa vår. Från vårens första dag skulle jag NJUTA och ta tillvara på solskenet. Så att jag verkligen hinner bli trött på sommaren när hösten kommer. Och eftersom självaste sommaren brukar bli så kort så tänkte jag dra ut på det genom att verkligen VARA I och NJUTA AV våren i år. Dessutom ska jag jobba så in i helvite i trädgården att jag kommer dra en lättnadens suck när det blir dags att rusta ner trädgårn för vintern igen nästa gång. 
 
Ja fy fan vad lyckligt. Det är rakt obehagligt. 
Nämnde jag att jag är jättekär i min man också? Igår hade vi soffsdejt. Då låg vi först och såg varann i ögonen en stund. Sedan pratade vi om NordKorea och kommunism i det stora hela. Sen såg vi en jättesorglig film och jag somnade. Han höll om mig när jag sov. Det är det bästa jag vet. 
 
Nu ska vi hem till kompisar och äta lunch. Sen ska vi fredagsbada på badhuset i ROMA och sen hasta hem, köpa med mat och äta kvällsmat framför Wild kids och com. Sen när barnen har somnat ska jag måla klart badrummet och lyssna på senaste avsnittet av Alex å Sigge. Det blir en grym fredag!
 
Men jag lovar att SÅ FORT jag möter minsta möjliga motsång så KASTAR jag mig in här och delar med mig av SVÄRTAN! 
Pusspå er

Kommentarer
Postat av: Julia

Hahaha! Vad snopet, för oss trogna läsare, om du bara fortsätter att vara lycklig. Som tur är är du ju en empatisk person som ofta skriver om strukturer och annat viktigt. Tror nog inte att du tystnar helt om du förblir lycklig :) Dessutom kan man ju vara både och. Lycka kan samsas med de andra känslorna. (åtminstone i mitt hjärta). Ha en lycklig helg!

2013-02-15 @ 12:03:20
URL: http://aliaslillamy.blogg.se
Postat av: Nina

Puss på di!

2013-02-15 @ 12:35:20
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Rivka

:)

2013-02-17 @ 14:51:47
Postat av: Hanna

Är du ännu mammaledig eller jobbar/pluggar du nu? :)

2013-02-22 @ 10:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0