sjukskriven tills jag föder

Idag. Var en bra dag.
 
Jag bär nu här på mitt 3 barn. Jag har mått lika dåligt alla gånger, kanske var det värst vid andra graviditeten, men det är för jävligt nu också. 
Idag kan man säga att Gudrun hörde bön. Idag blev jag sjukskriven från och med idag och fram tills jag föder. Vi pratar 13 veckor här nu. Förra gången var jag sjukskriven de sista två veckorna (2). 
 
Jag är sjukskriven för diabetes och anemi. Imorrn ska jag får mitt livs första järninjektion. Mitt järnvärde är på 98 nu, förra gången avslutade jag på 88. 
 
Och det känns lite som att jag för första gången har blivit tagen på allvar. Tredje gången gillt. Vid 28 års ålder (notera att jag var 22 första gången, 24 andra) tas mina plågor på allvar. Jag behövde inte ens be om det. 
 
Idag känner jag dessutom av foglossningen för första gången också så det här kom ju som ett brev på posten. 
 
Om man känner att man HEMSKT GÄRNA vill bidra med något till den stackars sjukskrivna, dräktiga kvinnan på 93 kilo får man hemskt gärna hjälpa till med hämtning på förskola och dagis, särskilt sen fram emot oktober, november.
 
Amen. 

Kommentarer
Postat av: BLIXA - det blir jävligt tyst i skogen om bara de vackraste fåglarna sjunger

Åh vad skönt för dig! Två veckor som du hade förra gången är ju ingenting.

Tänk det där med blodvärdet uppmärksammades inte alls under min första graviditet och jag först på senare år börjat fundera på om det var det som gjorde att jag var så överjordiskt trött lång tid efter att Ossi föddes. Jag sjönk ner till 92 och fick höra att det är helt normalt. Jag vet faktiskt inte än idag vad som anses normalt men ingen tog någon notis om att jag började på 145. Någon som är van att ligga riktigt högt i blodvärde borde ju bli mer påverkad av att sjunka ner till 90-någonting än någon som från början hade 125 tänker jag.

Andra gången lyckades jag hålla värdet uppe och jag mådde mycket bättre - hoppas det blir likadant för dig nu när du får din injektion.

Svar: Jag har också haft lågt järnvärde alla gånger, men det här är första gången som jag får injektion. Tydligen har det kommit ett nytt järn som man kan få i injektionsform en gång och sedan ska det hålla sig i över en månad. Tidigare preparat har man varit tvungen att ta 3 gånger i veckan, så jag tror det är därför de snålat med det, för tidskrävande för både sjukhuspersonal och patienter kanske. Kvinnor som har järnvärde under 120 har anemi så du hade ju absolut ett jättelågt värde! Ja, lågt järnvärde gör ju att man mår skit på alla sätt. Kanske den värsta graviditetskrämpan av alla. Skönt att det höll sig andra gången för dig!
jenny persson

2013-08-28 @ 07:40:18
URL: http://www.blixabloggar.se
Postat av: AFA Försäkring

Hej!

Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

Vänliga hälsningar
Fredrik
AFA Försäkring

2013-08-28 @ 09:56:46
URL: http://www.afaforaskring.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0