vad jag vill

 
Idag har visst morgonstund guld i mund här på Brunheten. Sitter vid köksbordet med tända ljus och vackra blommor och fyller i papper och gör andra nödvändigheter.
Hade tänkt jobba i trädgårn idag men det regnar så det blir visst inget av. Istället ska jag ägna mig åt pyssel.
Maken och svärfar röjer uppe i det som kommer att vara vårt nya sovrum inom kort. Det blir jättefint. Ett litet rum högst upp i huset med, numera, vitt trätak, vita väggar förutom en som har målats milt grön. En nya garderob med stora spegeldörrar ska snart byggas upp men först ska det ljuslackade (?) furugolvet läggas idag. Skönt att det händer grejer i huset. 
 
Jag mår ganska bra idag, som alltid när det är mörkt och ruggigt ute. 
 
Igår kom två annonser upp på Blocket med hundar som folk ville bli av med. Alltså inte hundvalpar utan större hundar som familjerna helt enkelt inte hade tid med. Jag svarade på båda men "vann" ingen. Kändes lite som på julafton för typ 15 år sedan när jag hade önskat mig en hundvalp och brorsan en guldfisk. Glädjen när brorsan fick sin guldfisk och jag blev HELT SÄKER PÅ att NU får jag min hundvalp! Den ofantliga besvikelsen när det inte blev någon hundvalp utan istället en kopp i keramik... 
Men nu ska jag väl inte vara bitter över det?!!!
Jag är ju VUXEN nu! Nu gör jag som jag vill!
Och jag ska ha en hund! 
 
Jag har, de senaste veckorna, tänkt ganska mycket på hur jag vill att mitt liv ska vara. Det är ju jävligt svårt för mig att komma fram till något, eftersom det är just det som min livskris handlar om. Att jag inte vet hur och vad jag vill på något sätt. Men de bitar som jag faktiskt KAN komma fram till har jag i alla fall nu tagit fasta på. 
 
Några saker jag vill med livet:
* Jag vill ha ett stort hus
* Huset ska vara fullt med barn
* och djur
 
Jag vill även ha en vacker trädgård att ägna mig åt. 
Så det enda jag vet just nu är att jag måste gräva rabatter, avla barn och köpa djur. 
Jag har även bestämt mig för att jag inte vill flytta av ön. Jag vill bo här. Det känns väldigt skönt att ha kommit fram till det en gång för alla så man kan släppa tanken på att det "kanske" kan vara bättre någonannan stans. 
Gotland är vad jag vill för mina barn och för mina djur och för min egen själs skull. 
 
Egentligen är det väl inte så värst mycket kvar att fixa på min lista förutom huset samt en sysselsättning som kan finansiera mina djur och alla mina barn. Som jag ska ha. 
 
Egentligen är det inte alls särskilt svårt att komma fram till hur man vill ha sitt liv. Det är ju bara att tänka på vad som gör en lycklig... Barnen, djuren, trädgården. Enkelt. Maken också såklart men som tur är så har vi ganska liknande önskemål. Där jag vill ha en fet trädgård vill han ha ett fett hus och det passar ju bra. Han bygger- jag planterar. Där jag kan tycka att barnledighet med små bebisar är rätt tråkigt kan ju han ta vid. Jag föder- han är barnledig. Där han gillar katter gillar jag hundar. Båda gillar vi reptiler. En sköldpadda, en ödla och en hund kommer vår familj att berikas med minst inom de kommande åren. Och en två, tre ungar till skulle jag tro. 
 
Det allra viktigaste som jag kommit fram till är i alla fall att jag aldrig mer tänker lyssna på vad någon annan säger. Utan bara köra rakt på hjärtat. 
 
Och ljusa dagar väntar mig. 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hundarutanhem.se

2012-09-26 @ 08:57:33
Postat av: Lisa

Jag blir så inspirerad när jag läser hur du tänker! Jag är också inne på samma tankar men faller ibland till föga. Gör saker på rätt sätt, så som det förväntas av nig. Men jag jobbar på det.

2012-09-26 @ 20:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0