tack fina

 
 
 
 
 
 
Tack för alla era fina kommentarer! Ni är så kloka och fina ni som läser den här bloggen och det gör mig så hjärtans glad! 
 
Jag hoppas att ni också har haft en fin helg. 
Min har vart guld.
Igår hade vi mysdagen och idag var det städdagen. Jag och min man har städat och pysslat i vårt hus hela eftermiddan och barnen har lekt och lekt och lekt. Helt fantastiskt. 
Sen åt vi söndagsmiddag på McDonalds (LYXIGT!) och sen åkte vi hem och pusslade. 
Jag hatar pussel.
Men jag älskar barnen som pusslade med mig. 
 
Här får ni lite bilder att hålla till godo med denna bistra septemberkväll. 
 
Berättade jag för er att vår katt Russin kom tillbaka? Han försvann straxt efter att honkatten Pussel fick ungar vid midsommar. Nästan 3 MÅNADER SENARE kom Russin tillbaka! Plötsligt satt han bara där på fönsterbrädan och jamade en natt! Helt sjukt! Vi har sörjt honom så. Både jag och maken har drömt åtskilliga drömmar om honom och vi har letat, gått runt med lappar och annonserat. När han kom hem igen var han tjock och välvårdad och går plötsligt på lådan! Han som var utekatt förut! Troligen har någon lite väl vänlig själ tagit sig an honom och förvandlat honom till en innekatt under sommaren. Nu är han hemma igen och går helst inte utanför dörren utan någon av oss med som beskyddare. 
Gosan har han tagit till sitt hjärta och titulerar sig numera som styrfar. Det är sjukt fint. 
 
Gosan&Russin idag på soffan
 
 
E gjorde en teater för övriga familjen idag när städningen var klar. Den handlade om en kanin. Mycket uppskattad. Det blir dramaten nästa för henne. 
 
 
Jag ska börja vara hundvakt för min mosters hund lite nu. Vi hade premiär torsdag fredag förra veckan. Katterna var måttligt roade. 
 
L var på piratkalas förra helgen. 
 
Solrosorna är över 3 meter höga. Idag fällde jag en till förmån för en stockros som jag fick av M igår. 
 
Här har jag förevigat hur min man fungerar. Han kommer hem från jobbet, tar av sig jeansen och byter till mjukisbrallor. Sedan viker han prydligt ihop sina byxor och placerar dem på valfria ställen i huset. Dock aldrig i garderoben eller ens i somrummet. Här har han valt att pryda vår skänk med denna vackra stilleben.
 
Såna här blommor kan jag plocka ur min egen trädgård. Det gör mig glad. Är bra för min själ. 
 
E var också pirat en dag. Hård sum stain. 
 
Puss&kram på er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ljusnar när tid är inne..

2012-09-16 @ 23:15:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0