läsa

Imorrn går jag in i sista veckan av sjukskrivningen, förutsatt att den inte blir förlängd, vilket den ju kan bli. 
 
Jag har vart sjuk hela jävla helgen. Här går man och längtar efter helg och familjemys och gos och så blir man helt jävla däckad av en simpel förkylning. Har legat i sängen hela dan idag, till 18 då jag gick upp och lagade kvällsmat åt ungarna, la dem och nu ligger jag däckad i soffan igen. 
Igår var jag uppe till 15 ungefär. Tvingade mig själv att hänga med familjen när de åkte till "Flygets dag" på flygplatsen. Barnen fick provsitta flygplan och helikoptrar och brandbilar. Vi såg fallskärmshopp och flygning med små flygplan. Så åt vi korv. Mysigt. Sen åkte vi till Snickenmässan där jag och barnen gick runt och samlade på oss gratisgrejer medan maken var i Sjunde Himlen. 
Sen åkte vi hem och jag däckade i soffan och maken åkte och badade med barnen och sen kom han hem och lagade taccos och la sedan barnen fast det egentligen var min tur men jag var helt slut. 
 
Nu hoppas jag på morgondagen. 
 
Skrev just följande på facebook:
"nu är det officiellt: vårt barn kan läsa. 5.5 år gammal. Ja ni kan applådera nu" och det kan ju ni bloggläsare också få göra om ni känner att ni gärna vill göra det. Jag tycker det är helt fantastiskt. 
Det är ju inte så att hon läser dagstidnignarna flytande. Nej, hon bokstaverar sig mödosamt igenom orden. Men ändå. Hon kan. 
 
Ska maila diverse chefer över förskolor nu. 
 
Puss på er 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0