heja nina

Bästa Nina tar debatten på en av landets största litteratursidor. Modiga kvinna!
Nina recenserade boken "Håkan Bråkan och den stora fasan". "Den stora fasan" är i det här fallet då TJEJER som grupp. 
Här är Ninas recension/sågning av boken.
Här är de töntiga författarnas svar
Här är även "läsambassadören"s tama kommentar
Och här är Ninas slutreplik. 
 
Jag är så jävla glad att Litteraturmagasinet har tagit Nina till sig som bokrecensent. Feminister med genusglasögon behövs i varenda jävla instans och Nina passar så jävla fint eftersom hon är så orädd. Hon vågar vara jobbig, något jag själv kan känna att jag fegar för ibland. 
Heja Nina i debatten. Och må fler feminister sluta upp bakom Nina i det här då hon haft landets alla rikspuckon efter sig de senaste dagarna. Nina själv står alltid upp bakom mig och en hel hög andra feminister i de flesta diskussioner med näbbar och klor och nu har vi chansen att ge gentjänst. 
 
Så heja Ruthström! Du är grym!
 

Kommentarer
Postat av: Nina

Tack snälla du.

2012-09-30 @ 10:58:47
Postat av: Hannes Müller

Hej! Det här rör inte ditt blogginlägg men du deltar på ditt sätt i samhällsdebatten på ön och jag har en slags ide till samarbete oss samhällsdebattörer på ön emellan:http://ondiklinte.blogspot.se/2012/10/bloggportal-samhallsdebatt-gotland.html

Välommen med intresse eller ointresse!

2012-10-03 @ 11:26:44
URL: http://ondiklinte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0