hon var konungen trogen!

Jag är ännu sjuk, men pyttelite bättre ikväll. I alla fall så pass att jag orkade "gottgöra" barnen för min totala frånvaro igår. Jag har befunnit mig på nedervåningen ikväll i alla fall. Vikt tvätt i slow motion, bäddat om husets sängar och sedan tvingats ta igen mig i en halvtimme. 
Och när barnen kom hem, efter att ha spenderat några timmar hos världens bästa Sandra&Robban, lekte vi, efter att jag serverat dem helfabrikat som min nu insjuknade man fick åka och köpa. 
Sen lekte vi med bilar. 
Och sen såg vi på film och åt såna där "chipsstjärnor" och hade torsdagsmys. Imorrn ska de nämligen till farmorn och farfarn (om de inte blir sjuka) och vi missar fredagsmyset. 
 
Det är mycket vi har missat på grund av den här jävla sjukdomen, men jag försöker boka om allting till nästa vecka istället. Då ska jag vara FRISK. 
 
Och idag har prinsessan Madeleine förlovat sig också! Varje gång det händer nått sånt där kring kungahuset förvandlas jag till en SANN MONARKIST!
Jag är EGENTLIGEN jävligt mycket emot monarki. Men när såna här fina saker rycks jag med och tänker att "när vi nu ändå HAR ett kungahus..." och sen VIPS så går jag på BRÖLLOPSFEST när Kronprinsessan gifter sig och håller PRINSESSKALAS när små prinsessor föds!
 
Ja. När Viktoria och Daniel gifte sig samlades tre mostrar och ett gäng tjejkusiner på gården där mamma och hennes syskon är uppväxta där min morbror och hans familj bor nu. 
Vi klädde oss i våra finaste klänningar, drack champagne och åt snittar och god mat. Satt framför tv:n och grät och skålade. Sen tog jag bussen hem och när jag gick genom vårt vackra, juniblomstrande område, hade grannarna bröllopsfest i sin trädgård också. De hade gift sig samma dag!
Jag själv gifte mig ungefär en månad efter kronprinsessan så det var sannerligen en bröllopssommar! 
När Estelle föddes bjöd vi Sandra och barnen på kladdkaka med prinsesskronetryck...Ja ni hör. 
 
 När folk håller på och tjafsar om det där med kungens påstådda otrohet blir jag irriterad. HAN ÄR VÄL INTE MER ÄN MÄNNISKA, tänker jag. OCH MÄNNISKOR GILLAR OFTAST ATT KNULLA! Jag förstår om han inte har lust att bara ligga med Silvia for ever. Hon känns lite...stel. Och så hoppas jag framför allt att Silvia också har försett sig med lite yngre toy boys än den där skrynkliga gamla kungen. Men MEST AV ALLT så tycker jag inte att svenska folket har någonting att göra med vilka kungen och hans familj knullar med. Jag FÖRSVARAR alltså kungens beteende!
 
Det händer även att jag surfar in på hovets hemsida... Bara för att kolla läget... OJ vad EMOT monarki jag är.. Det är ju patetiskt! Jag får ge mig. Okej. Här med erkänner jag att jag ÄLSKAR kungahuset. Jag är monarkist! För Sverige i tiden- är jag! På min gravsten ska det inristas i sten: HON VAR KONUNGEN TROGEN. 
Ja. Amen. 
 
 
 
 
GULLIGULLIGULLIGULL!!!!:
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lady Dahmer / postpatriarkal feministfitta

NÄ FYN FAN VAD JAG HATAR MONARKIN!

2012-10-26 @ 08:31:58
URL: http://ladydahmers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0