om carolabråket

Det värsta med hela den där Carola-grejen är ändå hur många verkligen anser att det Carola har gjort (adopterat ett barn) är något så otroligt FINT och BRA!

Hela den grejen stinker skit tycker jag och vittnar om ja...ett djupt rasistiskt tänkande. Ett tänkande med Sverige som Grund. Sverige är det Bästa för Alla. Och det vittnar om en förväntad tacksamhetsskuld.

 

De allra lustigaste kommentarerna i kommentarsfältet efter det här inlägget är de som upprörs över att Lady Dahmer användit sig av ordet välgörenhetsprojekt och försvarar det genom att skriva "det Carola har gjort är något så otroligt fiiiiint" och därmed alltså själva menar att det Carola gjort i och med adoptionen är välgörenhet.

 

En annan otroligt fjantig grej- kritiken mot LD då hon inte "tar emot kritik" på ett sätt som vissa önskar. De vill ha upprättelse, förståelse, ursäkter eller iallafall veta att LD TAR ÅT SIG av kritiken och FÖRSÖKER ÄNDRA SIG.

LD undrar då varför hon ska behöva förändra något för att ANDRA tycker det och det är så jävla klockrent.

Tänk om jag hade ändrat mig så fort jag fått folk emot mig som tyckt annorlunda genom årens lopp. Det är ju helt befängt. Man jobbar ju med det man själv anser sig behöva jobba med. Om det nu skulle finnas något, vilket inte är någon självklarhet. Alla människor strävar inte efter att bli älskade av massan, alla mår inte dåligt och alla människor har inte ständiga komplex. Vi är dock väldigt få eftersom så väldigt många ofta provoceras av detta och gör allt för att uppmärksamma oss på "saker vi borde jobba med".

 

Jag tycker inte att LD har ett skit att be om ursäkt för angående Carolainlägget. Jag tycker inte att hon borde ge sig in i diskussioner ens, utan anamma Linda Skugges gamla stil lite mer. Linda Skugge sa aldrig ett ljud. Bad aldrig om ursäkt, uttalade sig väldigt sällan om texter hon skrivit och skrev aldrig om samma ämne två gånger.

Om jag vore LD skulle jag leverera, men skita i det som kommer efter.

För att göra det måste man vara dryg och hårt och måste kunna skita i kritik.

Provocerande va, att SKITA I KRITIK??!

 

FlatfeministenFanny undrar på vilket sätt elakhet är en bra egenskap och tycker att LD åtminstone borde jobba för att få bort elakheten i sig. Vilket trams. Särskilt då få av FlatfeministenFannys kommentarer här hos mig varit "snälla". Elakhet bär vi alla på. Elakhet har räddat mig många gånger och elakhet kan med stor fördel portioneras ut där den har förtjänats.

Inlägget om Carola var inte ens elakt. Det var en kommentar. Uppmanade till debatt. Huvudet på spiken enligt mig. Elakt enligt andra.

Linda Skugge skulle ha skrattat, ryckt på axlarna och gått vidare till nästa ämne.

 



Kommentarer
Postat av: den rabiata orakade flat-feministen fanny

Jag förstår inte vad jag skrivit som du uppfattat som elakt faktiskt. Trist om du tycker det, skulle gärna vilja veta varför.



2012-05-05 @ 12:36:51
URL: http://arsinoe.se
Postat av: jenny p (brunheten själv)

Jag skrev ett inlägg om att jag för första gången gjort ett IQtest. Jag var väldigt upprymd eftersom det gick väldigt bra. Jag uttryckte också att jag tidigare aldrig gjort ett IQtest eftersom jag alltid tänkt att "det är ingen ide". Då¨skriver du "tröttsamt. det där höll vi på med på lågstadiet och alla fick ändå samma". Vad ville du säga med den kommentaren liksom? Jo. Det enda du ville var att trycka till mig lite. Och det är en ganska elak egenskap kan jag tycka.

2012-05-05 @ 13:36:58
URL: http://brunheten.blogg.se/
Postat av: den rabiata orakade flat-feministen fanny

Förlåt. Jag tolkade ditt inlägg lite ironiskt eftersom du skrev att iq-test var din "talang", inte som att du var smart. Förstår att det tolkades så men var inte så det var menat.

2012-05-05 @ 13:47:16
URL: http://arsinoe.se
Postat av: Johanna

Forst, kom åt en knapp.



Iaf, alla andra inlägg efter gör bara att jag upplever det som att hon försöker förklara sig å förklara sig och nu orkar jag inte ens läsa.



Visst hon vill provocera som hon skriver men det finns gränser. Och alla ni som pratar om systraskap, vad fasen är det för systraskap att hoppa på någon som är nybliven mamma och bara är så lycklig i sin bubbla.

Som om jag skulle hoppa på dg när du kom hem från bb och säga att dina barn var något projekt för att förverkliga dig själv eller så. Eller hur man nu skulle vilja vinkla det.



Låt människan få blogga om sin lycka som alla andra mamabloggare gör..

Sen kan man tycka vad man vill om C som offentlig person men låt hennes barn och hennes adoption vara tycker jag.

2012-05-05 @ 14:51:14
Postat av: jenny p (brunheten själv)

Alltså. Det här om Carola. Som LD skrivit så är Carola en offentlig person med hundratusentals fans i ryggen. Hon bloggar offentligt.

Det jag och troligen LD och många med oss har reagerat på är nog mest Carolas antigenus-uppfostran. Och där spelar det ingen roll. Både LD och jag och tusentals andra feministiska bloggare skriver väldigt ofta om föräldrar som tvingar in sina barn i könsnormativa roller. Vi tycker att det är ett dåligt och kanske till och med skadligt beteende att ha emot barn. Därför reagerar vi.



Om Carola vill att alla ska låta henne va, så borde hon inte blogga så offentligt och så pass privat som hon gör. Att hon dessutom är så brutalt dålig på att formulera sig gör inte saken bättre. Men det jag LD och alla andra som reagerat gör är att vi inte gör någon skillnad. Carola är en morsa som alla andra. Att hon adopterat gör inte henne till nån helig madonna eller finare morsa bara genom adoptionsfaktumet. Och som sagt, vill hon vara ifred, var så god och sluta blogga! Var så god och sluta lägg ut bilder på sitt barn. Var så god attsluta vräka ut detaljer om det oskyldiga lilla barnet. Man kan ju för fan inte häva ut hela sitt privatliv samt en annan liten person (barnet) i offentligheten och sedan bli upprörd när folk reagerar på det!



Du kan inte begära att LD´s gränser ska vara samma som dina. LD ska inte behöva förklara ett jäkla skit. Det skulle väl vara om Carola själv tog kontakt med henne och förklarade att hon var ledsen. Då skulle LD möjligen kunna be Carola om ursäkt privat, men inte ha någon som helst skyldighet att ta bort inlägget eller be om ursäkt till sina läsare. Vi bor i Sverige. Här får man tycka vad man vill och vad som helst. Självklart har folk rätt att protestera och kritisera. Men att begära att LD ska ångra sig bara för att NI tycker det, det är befängt!

2012-05-05 @ 15:31:13
Postat av: den rabiata orakade flat-feministen fanny

Jag har i alla fall inte begärt att hon ska ångra sig. Om nu någon gjort det tycker jag det är dumt.

2012-05-05 @ 16:24:27
URL: http://arsinoe.se
Postat av: Johanna

Såg att min första halva av kommentaren inte kom fram, den bara försvann när jag skrev. Skriver ny imorgon.

sen har jag inte sagt att LD skall ångra sig, som du skrev hade hon bara skrivit ain kommentar hade hon verkat trygg i sin åsikt, det är alla inlägg efter där hon förklarar och förklarar som det bara blir dåligt. Som om hon nånstans vet att kritiken är befogad å nu skall försvara den. Sen gör hon det på ett dåligt sätt som gör att jag som läsare känner att hon försöker ta sig ur på ngt sätt.

2012-05-06 @ 02:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0